Článek
"Na předchozí schůzce jsme se dohodli, že existují čtyři návrhy změn, které by mohly dopravě ve městě pomoci. Obchvat Náchoda je sice jasné světlo na konci tunelu, bohužel ten tunel je dlouhý osm let. A tak dlouho čekat nemůžeme," řekl starosta Jan Birke.
V průběhu posledního jednání expertního týmu měla vzniknout pracovní studie, která bude podrobena široké diskusi. O tom zda skutečně vznikla, dosud nemáme informace. Jednání bylo pracovní a neveřejné.
"Úpravy dopravního řešení se budou dotýkat velkého množství občanů. A my chceme všem dát možnost vyjádřit se k nim," řekl starosta.
Změny se mají týkat zejména oblastí vlevo od mezinárodní silnice ve směru do Polska. Samostatný dokument bude řešit úpravu mezinárodní silnice, která prochází ulicí Pražskou. Jde především o kruhový objezd u Slávie, minikruhový objezd pod bývalým Čedokem a návrh změn by měl řešit i otázku zda postavit kruhový objezd u nákupní zóny v Bělovsi.
Nechají dopravu rozlít z veletoku E67?
Pro řidiče je ale hodně důležité i to, zda se radnice rozhodne zrušit alespoň některé zákazy vjezdů do sice úzkých místních komunikací kolem mezinárodní silnice, které by ale mohly část dopravy z přetížené trasy odvést.
Jedná se především o ulici Rajmonova, Za Přádelnou a Za Tratí. "Je to hrozný! Z mezinárodní se nedá nikde odbočit, všude jsou zákazy. Začíná to už propojkou z Vysokova na Kramolnu i do Provodova, a v Náchodě to je ještě horší," zlobí se řidiči.
"To mě může čert vzít, když vidím, jak je mezinárodní Pražská zasekaná a kousek vedle, v zákazu vjezdu, si uprostřed silnice na městském prostranství jeden pantáta baráčník řeže klády," čílil se další řidič.