Hlavní obsah

Atraktivní úsek Beskydské cyklotrasy ve Frýdlantu nad Ostravicí je celý rok vytížený

Novinky, Metoděj Novák

Nový úsek Beskydské cyklotrasy, která by v budoucnu měla přímo propojit krajské město Ostravu s moravskoslezskými Beskydami, byl otevřen v létě roku 2013. Po jednom roce provozu je možné říci, že po celou sezónu odolává náporu cyklistů.

Foto: Metoděj Novák
Článek

12,7 kilometrů dlouhý úsek propojuje turistické destinace Bašku, Hodoňovice, Pržno, Frýdlant nad Ostravicí s odbočkou do Čeladné a do Ostravice. Moderní komunikace vede malebnou krajinou podhůří podél řeky Ostravice s dalším napojením na trasy přímo v masivu Beskyd.

„Vybudovat a zprovoznit trať procházející částečně přímo CHKO Beskydy, vedoucí do hor, byl jednoznačně krok správným směrem. Kvalitu trati lidé vnímají a hlasitě oceňují, jako velkou podporu dalšího rozvoje turistiky a cestovního ruchu v Beskydech, ať už jsou to sami turisté, sportovci či místní podnikatelé,“ uvedl místostarosta Frýdlantu nad Ostravicí Ivo Hudeček (nez.).

„Vytíženost našeho úseku BESKYDSKÉ CYKLOTRASY je s ohledem na rostoucí popularitu cyklistiky, s ohledem na atraktivitu trasy, s ohledem na její vyprojektování i na možnost zajímavých dojezdových cílů, opravdu veliká. Cyklisté ve všech věkových i výkonnostních kategoriích od hobíků po sportovce ji užívají celoročně Trať z Pržna přes Frýdlant do Ostravice je zajímavá pro rodiny s dětmi, pro někoho je také často volbou způsobu dopravy do zaměstnání. V zimě ji mohou využívat i běžkaři. Lidé jsou na naší cyklotrase k sobě i k majetku ohleduplní.“ vysvětluje Ivo Hudeček.

Trasa v tomto úseku má celkem 5 odpočívadel s informačními tabulemi a stojany na kola. Dvě z nich se nacházejí ve Frýdlantu nad Ostravicí, po jednom v Pržně, na Nové Dědině a v Ostravici. Trasa je osazena přehlednými ukazateli směru a cyklorozcestníky. 

Projekt vybudování cyklotrasy v úseku Baška - Frýdlant nad Ostravicí - Ostravice se přitom nerodil vůbec lehce. V roce 2007 byly zahájeny přípravné práce na tomto projektu.

„V průběhu zpracování došlo mnohokrát k úpravám trasy. Velice těžké bylo získat pozemky. Důležité byly konzultace se zástupci Povodí Odry s. p. v otázkách úpravy hrází těles, po kterých trasa také vede. S hledem na prostředí CHKO a nařízení Povodí Odry s. p., byl vyloučen jako povrch asfalt za vyhovující variantu třívrstvého jemného zaválcovaného štěrku. Na podzim 2012 se rozeběhly stavební práce, v červnu 2013 jsme zahájili provoz a přiblížili se tak cyklisticky vyspělým zemím,“ říká Ivo Hudeček.

„Jinde tak úspěšní nebyli. Je velká škoda, že náš frýdlantský úsek cyklotrasy zatím nenavazuje ve Starém Městě na již vybudovanou část vedoucí z Frýdku Místku. Bylo by skvělé dojet na kole z Ostravy přímo až k nám do Beskyd,“ dodal.

Související témata:

Výběr článků

Načítám