Článek
„V Poltavě bylo zasaženo lokomotivní depo, elektrické vedení a rozvodny. Poškozeny byly administrativní a skladové prostory, kolejová vozidla,“ uvedl na Facebooku ukrajinský ministr pro místní rozvoj Oleksij Kuleba. Podle něj po útoku začalo hořet, ale požáry se podařilo uhasit a nikdo nebyl zraněn.
Z fotografií je patrné, že byla těžce poškozena dieselová lokomotiva československé výroby ČME3 zvaná čmelák, kterých bylo do SSSR dodáno 7500. Střepiny poškodily několik osobních souprav využívaných v příměstském provozu.

Střepinami poškozené vlakové soupravy v Polatvě
Kvůli útoku byly dálkové vlaky ze Lvova do Charkova a Kramatorsku dočasně zastaveny a nabraly zpoždění. Bez proudu bylo také tisíc odběratelů v Poltavě.
Bez proudu se ocitly i v Sumě, kde bylo při útoku poškozeno i několik obytných budov. Hlavní úder mířil na energetickou soustavu, bez proudu byly nejen domácnosti, ale taky dráhy.
Rusko od počátku války útočí na ukrajinskou energetiku s cílem podlomit morálku obyvatel, kteří se ocitají v zimě bez proudu a tedy světla a tepla a také bez vody, protože čerpadla jsou poháněna elektřinou.
Letos se Rusko začalo soustředit na útoky na železniční síť, které představuje páteř ukrajinské dopravy. Útoky na železnici opakovaně zastavily provoz například u Kyjeva.

Ruským útokem na Poltavu poničená československá těžká dieselová lokomotiva ČME3 používaná k posunu a vozbě těžkých nákladních vlaků.