Hlavní obsah

V tokijské restauraci vám na stole dost možná přistane jídlo, které jste si neobjednali

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zajdete-li si na oběd či večeři do tokijského podniku Restaurant of Mistaken Orders, musíte počítat s tím, že vám na stůl dost možná přinesou úplně jinou objednávku. Personál starající se o obsluhu totiž tvoří výhradně lidé s demencí. Restaurace se tím snaží šířit o této chorobě povědomí a společnost vést k větší otevřenosti a toleranci.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Jak sám podnik nacházející se v hlavním japonském městě uvádí, zhruba 37 procent objednávek je zde realizováno chybně. I navzdory tomu prý však 99 procent zákazníků odchází spokojených.

„Asi si myslíte, že je to šílené. Restaurace, která ani nedokáže vyřídit objednávku. I když vám ale na stole přistane něco jiného, zaručujeme, že to bude výborné a jediné svého druhu,“ píše se na webových stránkách podniku.

„Všichni členové starající se o obsluhu trpí demencí. Vaši objednávku tak mohou, ale nemusí vyřídit správně,“ tvrdí zástupci restaurace, která chce svým neotřelým konceptem šířit o mozkové chorobě, jež ovlivňuje kognitivní schopnosti, jako je paměť či myšlení, povědomí.

„Demence je ve velké míře nepochopena. Lidé si často myslí, že osoby s tímto onemocněním pro sebe už nemohou nic udělat a často tak končí odloučené od společnosti. Chceme společnost změnit, aby na demenci nahlížela s větším pochopením. Protože ať už někdo demenci má, nebo nemá, všichni přece můžeme společně žít v harmonii,“ říká zakladatel podniku Shiro Oguni.

Restaurace v Tokiu má v nabídce cider s výtažkem z mohutnatky

Muži

V restauraci vládne smích

Protože návštěvníci restaurace jsou i s ohledem na její název (v překladu Restaurace chybných objednávek) obvykle o výše zmíněném předem obeznámeni, jakékoliv nesrovnalosti téměř vždy vyústí ve společný smích všech zúčastněných.

„Naše restaurace je stylová a má skvělé jídlo. Pokud jsme vaši objednávku popletli, můžete se nad tím s úsměvem povznést a užít si pokrm, který vám obsluha přinesla,“ vysvětluje Oguni.

„Jsme místem, kde se podporuje svoboda, otevřená mysl a komunikace. Jsem přesvědčený, že když se naše poselství dostane do širšího povědomí, celá společnost bude otevřenější a tolerantnější,“ uzavírá Japonec.

Anketa

Zašli byste do restaurace s podobným konceptem?
Rozhodně ano, skvělá myšlenka!
81,4 %
Nápad dobrý, ale návštěvu bych vynechal(a).
11,7 %
V žádném případě.
6,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 839 čtenářů.

Japonské restaurace instalují kvůli sushi terorismu kamery s umělou inteligencí

Muži

Reklama

Výběr článků

Načítám