Hlavní obsah

V konzervativním Pákistánu nabírají na oblibě mužské salóny krásy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pákistánci v poslední době věnují velkou pozornost zevnějšku. Ve velkých městech dokonce vznikají speciální salóny krásy, kde si muži kromě úpravy vlasů a vousů nechávají leštit nehty či odstraňovat černé tečky na obličeji, píše agentura AFP.

Foto: Profimedia.cz

Pákistánští muži dbají na svůj vzhled.

Článek

Země, známá spíše svým konzervatismem než zálibou v západní módě, má svá vlastní měřítka mužnosti. Pákistánský muž musí mít hustý vous a bohatý knír. Ve venkovských oblastech korán upravuje otázky hygieny a rozměry vousů.

Ve velkých městech se však objevují nové tendence a vznikají tu salóny krásy pro muže. Ty se svými světlými a moderními místnostmi podobají těm, které můžeme spatřit v Londýně nebo v New Yorku.

Zákazníkovi se zde nabízí péče o pleť, manikúra a pedikúra. „Muži mají stejné právo jako ženy, aby se o ně pečovalo, a časy se změnily, nestačí být jen dobře ostříhaný,“ říká Zafarulláh Haider, majitel salónu Men‘s, který se otevřel v roce 2015.

„Lidé středního věku či úředníci se nestydí říci: potřebuji péči o pleť, masáž, úpravu nehtů, prosím poraďte mi, co mám dělat,“ dodává.

Důležitým faktorem jsou sociální sítě

Způsob života Pákistánců z měst dlouho ovlivňovaly Bollywood a západní filmy, dnes to však jsou sociální sítě. Zdůrazňují význam fyzického vzhledu a stylu.

„Pákistánský muž se stává více metrosexuálem. Vděčí za to plně internetu a satelitním televizním programům,“ tvrdí Libanonec Michael Kanán, majitel dvou salónů krásy v Pákistánu, kde žije už více než deset let.

Na sociálních sítích sledují módní blogy statisíce lidí. Svou roli hrají i reklamní kampaně na internetu, zdůrazňuje ekonom Mahmúd Hak, podle něhož inteligentní marketing stimuluje poptávku.

Může za to i růst pákistánské střední třídy

Dalším rozhodujícím faktorem je rychlý růst pákistánské střední třídy, která je stále více ochotna vydávat peníze za harmonický zevnějšek.

V salónu Men‘s zaplatí zákazníci v průměru 1400 rupií (asi 250 korun) za jednu návštěvu. To je značná částka, neboť průměrná měsíční mzda číšníka činí sotva 12 tisíc rupií (asi 2250 korun). Pro srovnání: ostříhání u tradičního holiče přijde na zhruba 200 rupií (asi 38 korun).

Devětačtyřicetiletý majitel pozemků Hajatulláh Chán, pohodlně usazen v bílém křesle, vysvětluje, že nehledí na peníze, když jde o péči o zevnějšek.

„Cítím se dobře, když mi upravují nehty, stříhají vlasy a pečují o pleť,“ říká tento muž oděný v západním stylu. Říká, že do salónu krásy chodí dvakrát za měsíc. „Kdybych nevypadal dobře, moje žena by mě už nemilovala,“ směje se.

Muži prý začali smýšlet odlišně 

Pákistánští muži se podobně jako on starají mnohem více než dříve o svou pleť. Rostoucí počet zákazníků vyžaduje odstranění černých teček, péči proti akné a pro významné příležitosti, například svatbu, se nechávají i trochu nalíčit.

Nová tendence se netýká jen salónů krásy. „Mohu říci, že nastala revoluce v psychice pákistánských mužů,“ zdůrazňuje Zafar Bachtavár, generální ředitel skupiny D. Watson, jednoho z hlavních řetězců pákistánských lékáren.

„Muži si jsou stále více vědomi své krásy, svého vzhledu, vlasů, oblečení. Je to veliká revoluce,“ dodává.

Reklama

Výběr článků

Načítám