Článek
Drtivá většina aut se prodá na evropských trzích, které zahrnují státy EU, Spojené království, Švýcarsko, Norsko a Island. Tady Škoda prodala přes 616 tisíc aut a obhájila svoji 3. pozici za mateřským Volkswagenem a Toyotou.
„Rychleji elektrifikujeme a expandujeme po celém světě. Skutečnost, že si pevně držíme pozici třetí nejprodávanější automobilové značky v Evropě a že jsme zároveň zdvojnásobili dodávky v Indii, ukazuje sílu našeho týmu a našich partnerů i hlubokou důvěru našich zákazníků,“ komentoval výsledky předseda představenstva Škoda Auto Klaus Zellmer.
Čísla o prodejích dokazují růst prodeje elektrických a plug-in hybridních modelů v Evropě. Dohromady tvoří již 24,1 procenta dodávek, vloni to bylo 11,1 procenta. „Naším dalším krokem bude uvedení nového crossoveru Škoda Epiq, který se stane vstupním vozem značky Škoda do světa elektromobilů, a to s cenou, jež se na mnoha trzích vyrovná modelu Kamiq se spalovacím motorem,“ uvedl člen představenstva společnosti Škoda Auto pro prodej a marketing Martin Jahn. Cena modelu Kamiq přitom startuje mírně nad půl milionem korun.
Ve zmíněné Indii se prodalo za první tři čtvrtletí tohoto roku přes 49 tisíc aut, což je o 106 procent víc než vloni. Pozornost se upírá i na Vietnam, kde se postupně rozjíždí výroba.
Nejprodávanějším modelem značky Škoda zůstává se 142 tisíci prodaných kusů Octavia následovaná modely Kodiaq a Kamiq.

