Článek
Výraz swag ve slovním spojení swag gap odkazuje na sofistikovaný styl oblékání. Může ale také zahrnovat celkové vystupování na veřejnosti, díky kterému si ostatní myslí, že jste cool, super, úžasní. Váš swag gap tedy může spočívat v tom, že váš partner neví, jak se správně obléct a/nebo jak se prezentovat ve společnosti vašich trendy přátel.
Podle článku BBC se zvláště na síti TikTok šíří videa, v nichž lidé lamentují nad minulými vztahy, které byly poznamenány rozdíly ve vkusu a říkají, že by do takového vztahu znovu už nikdy nevstoupili. Zaprvé nechtějí se svým protějškem na veřejnosti vypadat nesourodě, a navíc si často myslí, že odlišnosti ve stylu a vkusu by se určitě časem začaly projevovat i v jiných oblastech vztahu.
Co si o tom všem ale myslí odborníci? Podle Bruce Y. Leeho, kouče zaměřeného na digitální zdraví, by se měl každý sám sebe zeptat, jak moc je pro něj důležitý vzhled a konkrétní styl, a podle toho k sobě hledat i partnera. Pokud bude mít jeho protějšek na toto téma odlišný pohled, pak by si o tom měli otevřeně promluvit a hned na začátku si vyjasnit, do jaké míry to může ovlivnit jejich vztah.
Styl je navíc velmi subjektivní věc. To, co je v jedné skupině považováno za cool, může být v jiné komunitě nudné či dokonce trapné. Navíc to, co je považováno za stylové, se mění s časem i věkem. „Váš partner možná právě prochází určitou nepříjemnou fází. To se může změnit, stejně jako vy a váš pohled na věc. Navíc nikdy nevíte, zda to, co preferuje zrovna nyní váš nemoderní partner, nebude za pár měsíců skutečně hodně trendy,“ dodává Lee.
Snažíš se? Snaž se víc!
Podceňování tohoto problému se nemusí vyplatit. Rozdíly ve stylu oblékání mohou skutečně vést ke konfliktům. Podle odbornice na vztahy Vicki Pavittové je to dáno tím, že partneři chtějí být hrdí na toho, koho mají po svém boku. „Pokud jeden z nich nevkládá do svého vzhledu a stylu tolik úsilí, může to vypadat, že si vztahu neváží. Přestože to tak ve skutečnosti třeba vůbec není. Někdy člověk nevypadá trendy, přestože se o to dost snaží,“ dodává.


