Hlavní obsah

Nástupiště místo mola. Chanel uspořádal přehlídku v newyorském metru

New York, USA

New York zažil módní událost roku. Luxusní značka Chanel představila kolekci Métiers d’Art přímo v metru. Nástupiště stanice Bowery se tak proměnilo v přehlídkové molo, kde modelky vystřídaly běžné cestující.

Přehlídka Chanel proběhla ve stanici metra v New Yorku.Video: AP

Článek

Za nejnovější kolekcí Métiers d’Art 2025/26, která je představená jednou ročně, stojí současný kreativní ředitel značky Chanel Matthieu Blazy, který do své funkce nastoupil před rokem.

Do roku 2018 se přehlídky Métiers d’Art konaly pod taktovkou legendárního návrháře Karla Lagerfelda, po jeho smrti je převzala kreativní ředitelka Virginie Viardová.

Důležité poselství je u všech zmíněných stejné. Cílem kolekcí je vzdát poctu malým specializovaným ateliérům a řemeslníkům, kteří pro Chanel vyrábějí látky, zdobení, ale i detaily v podobě výšivek, peří, třásní i šperků, bez nichž by značka nemohla fungovat.

Inspirace newyorským metrem

Kolekce často odráží vliv místa nebo kultury, kde show Métiers d’Art probíhá. Ta letošní se odehrála v samotném podzemí New Yorku. Na uměle vytvořené tribuně v kolejišti se usadilo publikum, v němž usedli příznivci značky Chanel i známé celebrity, jako jsou herečka Kristen Stewartová, Tilda Swintonová, modelka Linda Evangelista, ale i zpěvák Jon Bon Jovi.

Pak do stanice dorazila na protější kolejiště souprava, ze které postupně vystoupilo na osmdesát modelek. Nejprve se prošly po nástupišti v rytmu hudby z reproduktorů, aby si každý mohl pořádně prohlédnout precizně propracované outfity. Na závěr se však jejich tempo a chůze zrychlovaly, až se podařilo vytvořit na nástupišti klasický chaos, který budil dojem, jakoby šlo o běžné cestující v ranní špičce, kteří někam pospíchají.

Foto: Profimedia.cz

Modelky značky Chanel přijely na nástupiště metrem.

Atmosféru umocnily i drobné detaily, neboť Chanel vyřazenou stanici metra Bowery kompletně přetvořil do stylizované, historizující podoby metra včetně replik turniketů, nátěrů, laviček i telefonních budek, které kdysi v metru bývaly.

V metru se rozdávaly navíc speciální noviny oznamující zajímavosti o značce Chanel a modelky si noviny jakoby četly, případně telefonovaly z instalovaných sluchátek na sloupech nástupiště.

Klasický tvíd, zvířecí vzory i peří

V kolekci francouzského domu se objevily známé elegantní prvky a látky, které jsou pro značku Chanel charakteristické, patrný byl však i lehký punkový nádech městské divočiny. Nechyběly tak ikonické tvídové kostýmky, tentokrát v odvážnějších střizích, ani obleky v pánském stylu, inspirované newyorskými ulicemi. Barevná paleta byla odvážná, stejně jako rozmanité vzory. Modely jsou velmi nositelné, na rozdíl od haute couture kolekce, kterou kreativní ředitel představí za dva měsíce.

Spousta modelů včetně obuvi byla zdobená peřím, výšivkami nebo výraznými šperky. Některé modelky dokonce zdobily netradiční síťované pokrývky hlavy, jiné u sebe měly kabelky originálních tvarů. Chanel tak opět ukázal, že jeho doplňky nemusí být jen estetické, ale mohou být i hravé.

Výběr článků

Načítám