Článek
V první polovině večera zazněl Debussyho triptych Nokturna. V Oblacích Rattle s filharmoniky jemně vykreslil pomalý a téměř slavnostní pohyb tónů. Část Slavnosti pojal jako roztančené divadlo plné barev a hudební fantazie, Sirény s famózním přispěním ženské části Pražského filharmonického sboru jako kouzelné a harmonicky rafinované vábení víl na mořské hladině.
V pěti Messiaenových Básních pro Mi, věnovaných skladatelově první ženě, houslistce a skladatelce Louise Delbos, se zaskvěl ve výrazově expresivním pojetí průrazný, ohebný a ve velkém rozsahu obdivuhodný hlas Magdaleny Kožené.

Magdalena Kožená a Simon Rattle tvoří harmonický pár v životě i na koncertním pódiu.
Druhá část večera patřila Čtvrté symfonii G dur Gustava Mahlera. Je výjimkou mezi jeho monumentálními symfoniemi, neboť hovoří idylickým a prostým jazykem a od úvodní složitosti směřuje k půvabné jednoduchosti.
Simon Rattle spolu s hluboce koncentrovanou filharmonií úžasně pracoval s dynamikou. Hrál si s tempy i rytmickými akcenty, jako na lékárnických vahách modeloval jednotlivé detaily a zvukově kompozici nádherně vyvažoval v prostoru.
Krásně zněla sóla dechových nástrojů i prvních houslí Jana Mráčka a nade vším zazářil lehce působící zpěv Magdalény Kožené jako výraz hravosti a čisté nevinnosti v závěrečné větě Mahlerovy symfonie.
| Česká filharmonie a Magdalena Kožená |
| Rudolfinum, Praha, 19. prosince |
| Hodnocení: 90 % |


