Článek
Po úvodní suitě Maurice Ravela Má matka husa zazněl První klavírní koncert Sergeje Prokofjeva, který našel ideálního tlumočníka v Jevgeniji Kissinovi. Ten prodchnul obtížnou skladbu intelektuálním nadhledem i ponorem do hudby, strhující živelností, fenomenální technikou, muzikalitou, harmonickými i dynamickými zvraty a impresionistickou náladou.
Podruhé klavír triumfoval na zahajovacím koncertu Firkušného festivalu, který hned v úvodu předvedl hvězdu v osobě kanadského klavíristy polského původu Jana Lisieckého. Svůj program postavil výhradně na preludiích, zvláště Chopinových, ale i Bachových, Góreckého, Messiaena, Rachmaninova a Szymanowského.

Hongkongská dirigentka Elim Chanová rozšířila svým pražským debutem řady dirigujících žen.
Večer působil jako proměnlivý barevný obraz, který mísí barvy a nálady, a přesto tvoří úchvatný celek. Lisiecki chvílemi jako by jen hladil klávesy, vzápětí je rozezněl v plném zvuku, pohrával si s dynamikou, výrazem, dozvukem i tichem.
Oslovil posluchače nejen technickou a muzikální dokonalostí, ale i samozřejmostí a čistotou své hry. Každý tón byl křišťálově jasný, a přitom prodchnutý éterickou lyrikou a hlubokým porozuměním.
| Česká filharmonie a Firkušného festival |
|---|
| Rudolfinum, 7. a 8. listopadu, Rudolfinum, Praha |
| Hodnocení: 95 % |


