Článek
• rozhovor se spisovatelkou Dorou Kaprálovou nad její knihou Mariborská hypnóza; proč nám nově navštívená místa dávají oči novorozeňat, proč skoro v každé dobré existenciálně laděné próze bzučí mouchy, jak se zbavit strachu z cizího a neznámého – a proč v dnešní tísnivé době ubývá prostoru pro jemné hry?
• literární reportáž Marka Tomana o československé stopě Donalda Trumpa; co odhalují svazky Státní bezpečnosti vedené na Miroslava Zelníčka, otce Trumpovy první manželky Ivany, a jakou zprávu o vnitřním světě jednoho z nejmocnějších mužů planety dává kombinace četby těchto zpravodajských zápisků s četbou knih, které o sobě napsali sami Trumpovi – Donald, Ivana a jejich dcera Ivanka?
• recenzi Petra Fischera na výstavu – i stejnojmennou knihu – výtvarnice Eriky Bornové Stíny horkého léta Traudi Schönfeld; jak téměř fyzické setkání s „duchem“ odsunuté německé dívky inspirovalo umělkyni k vytvoření pozoruhodného výstavního cyklu a proč umění možná není nic jiného než setkávání s duchy, kteří nás vyzývají k tomu, abychom s nimi mluvili?

Erika Bornová: Cyklus Hmyz, 2022–2025, olejový pastel na himalájském papíře, 76 × 50 cm. Z výstavy Stíny horkého léta Traudi Schönfeld
• sloupek Štefana Švece o „hanbatých“ sochách na Karlově mostě; proč s jistou nadsázkou a znalostí dějin církve můžeme slavná sochařská zobrazení Panny Marie, svatého Bernarda z Clairvaux, svaté Luitgardy či svatého Víta vnímat jako „erotickou galerii pro lidi s olizovacími úchylkami“?
• krátké glosy o dvou knihách; poémě Alexandra Solženicyna Pruské noci a próze Johanny Sebauerové Mizíme