Článek
Vaic se narodil v roce 1946 v Klatovech. Absolvoval střední průmyslovou školu v Plzni, kde se seznámil s budoucím spolupracovníkem Soukupem. „Ve škole jsme se moc nekamarádili. Sblížili jsme se až na vojně,“ řekl Novinkám v pondělí Soukup.
„Jednou jsem bez povolení odjel na opušťák do Prahy, kvůli čemuž jsem skončil ve vojenském vězení na Vidouli, kde sloužil Míra. Zariskoval, pustil mě z cely a jeli jsme spolu za Prahu dát si pivo,“ dodal.
Vaic po splnění povinné vojenské služby, kde se podle Soukupa začaly projevovat jeho umělecké sklony, zamířil na pražskou FAMU. Tam vystudoval scenáristiku a dramaturgii.
„První naší profesionální spoluprací byl film Drsná planina, ke kterému jsem napsal scénář a Míra ho dramaturgoval. Tehdy jsem neměl v Praze kde bydlet, tak jsem občas u Míry přespával na zemi ve spacáku,“ uvedl také Soukup.

Scenárista Miroslav Vaic po desetiletí spolupracoval s režisérem Jaroslavem Soukupem (na snímku vpravo). Natáčeli spolu i seriál Policie Modrava.
Po zmíněném snímku z roku 1979 o šumavské pohraniční stráži spolu během osmdesátých let natočili divácky úspěšné filmy jako Vítr v kapse, který je Soukupovou autobiografií, Láska z pasáže nebo Kamarád do deště.
„Míra byl bezvadný, rozumný, měl poklidnou povahu. Perfektně jsme se doplňovali. Tím, že jsme se dobře znali, toleroval můj režisérský despotismus. Když se mi nějaký jeho nápad nelíbil a nechtěl jsem mu to říct natvrdo, použil jsem kouzelnou formulku: Míro, tohle neumím natočit. A on ustoupil,“ zavzpomínal dále Soukup.
Jejich spolupráce pokračovala i po listopadové revoluci, kdy se Vaic věnoval i novinařině. Tehdy v jejich tvůrčím sepětí vzniklo pokračování Kamaráda do deště, snímek Svatba upírů, v němž si zahrála Iveta Bartošová, nebo třídílná filmová série Byl jednou jeden polda.
Naposledy se profesně setkali na natáčení krimiseriálu Policie Modrava. „Když jsme spolu před lety psali téměř rok první řadu tohoto seriálu u mě v pracovně, tak Míra za tu dobu vyseděl na pohovce důlek. Je tam dodnes,“ uzavřel režisér.
Vaic se coby spoluscenárista podílel i na seriálech Místo zločinu České Budějovice, Místo zločinu Ostrava či Kriminálka Anděl. Dialogy rovněž psal pro televizní filmy, konkrétně pro komedie Jak je důležité míti Filipa a Švédská místa v režii Jana Prokopa.