Hlavní obsah

Disney přechází letos na počítačovou animaci

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

NEW YORK

Americká společnost Walt Disney Co. v úterý oznámila, že v příštích měsících uzavře tradiční animační studio ve floridském Orlandu. Přechází od ručního kreslení k čistě počítačové produkci celovečerních snímků. Podobné animační studio u Paříže uzavřela společnost v roce 2003 a stejné tokijské studio očekává uzavření do konce letošního roku.

Foto: BHC Most

1. a 2.liga billiard-hockeye šprtce

Článek

"Stále více animovaných filmů se vytváří na počítačích. Už léta používáme v jednom filmu hybridní techniku ručního a počítačového kreslení," uvedla mluvčí společnosti Heidi Trottaová. Prvním snímkem vytvořeným smíšenou technikou byl The Great Mouse Detective v roce 1986.

Orlandské animační studio, které vzniklo v roce 1989, opustí 258 pracovníků včetně animátorů. Pokud budou chtít, mohou se podle mluvčí přesunout do studia v kalifornském Burbanku, kde pracuje 600 lidí. David Stainton, prezident Studia celovečerních animovaných filmů, prohlásil, že seskupení studia pod jednou střechou také posílí výrobu filmů.

Studio, které se se společností Pixar podílelo i na kasovním trháku loňského roku Hledá se Nemo, také zároveň oznámilo nový projekt. Podle bestselleru Williama Joyce A Day With Wilbur Robinson v něm od června začnou připravovat animovaný film. Kreslíři ale obyčejnou tužku do ruky nevezmou: trojrozměrný příběh chlapce, cestujícího napříč časem, vznikne za pomoci počítačů.

Walt Disney Co. proslula prvním ozvučeným animovaným celovečerním snímkem Steamboat Willie v roce 1928, ve kterém měl premiéru také později nesmírně populární myšák Mickey, který režisérovi s konečnou platností pomohl k úspěchu. Po dvacet let sám Walt Disney (1901-1966) také propůjčoval myšákovi hlas. 

Z dílny Walta Disneye vzešly mimo jiné animované podoby klasických pohádek jako Sněhurka a sedm trpaslíků či Popelka. Disney vytvořil celou řadu kreslených postaviček a vynikal odvahou k inovacím. V Silly Symphonies pracoval novátorským způsobem s hudbou, když v akusticko-vizuálních kolážích propojoval klasiku s jazzem. Ve snímku Fantasia (1940) zas poprvé komerčně použil stereofonní zvuk. 

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám