Hlavní obsah

Balte chytře a získejte víc zákazníků

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Máte e-shop? Tak to už aspoň měsíc řešíte, jak přežít Vánoce. Sklad máte plný zboží, kávovar funguje, e-shop taky. Až si říkáte, že není co zlepšovat. A máte už krabice? A mohli bychom je vidět?

Rozbalování by mělo být příjemným zážitkem

Článek

Kvalitní zboží si zaslouží kvalitní obal

Řekněme, že jste si objednali drahý telefon, ten nejnovější model. Řekněme, že vám přišel v potrhané krabici vyplněné starými novinami. I když pak náběh na infarkt vystřídala úleva, že v krabici vážně je telefon a ne cihla, důvěra už byla narušena. A při příštím nákupu telefonu si na tohle vzpomenete. Balení obchodníka reprezentuje. Dává tím zákazníkovi najevo, že si jej váží a že si s vyřízením jeho objednávky dal skutečně záležet. A z rozbalování je najednou zážitek, který zákazníkovi zlepší celý den.

Více lidí nebo rychlejší balení?

V období okolo vánočních svátků tržby mnohdy rostou až o 500 % oproti zbytku roku. V praxi to znamená, že balí každý, kdo má ruce a nohy. Řada obchodů posílí stavy a přijme brigádníky. To sice dává smysl, ale stojí to peníze. Zkuste to radši vzít z opačného konce.

Snižte náklady a ušetřete čas 

Drtivá většina e-shopů balí do klopových krabic. Taková klopová krabice je totiž zdánlivě nejlevnější. Vážně ale jen zdánlivě. Když do její ceny započítáte práci zaměstnance, který ji musí pracně skládat a slepit, už to s cenou není tak žhavé. S chytrou krabicí, kterou složíte jedním tahem, toho totiž za stejný čas zabalíte až třikrát tolik.

Kromě času šetříte i peníze. A ne nějaké drobné. U středně velkého obchodu s nějakými 240 objednávkami denně a průměrně placenými zaměstnanci to ročně dělá více než 60 000 Kč. To už stojí za zamyšlení.

Buďte důvěryhodní

Nakoupit na internetu je v očích zákazníka větší risk, než když si vše může osahat v kamenné prodejně. Obava z toho, že zboží nepůjde v případě omylu snadno vrátit, hraje velkou roli. Ukažte, že věříte tomu, co prodáváte. Nabídněte zákazníkům snadnou možnost výměny zboží. Neházejte jim klacky pod nohy. Naopak jim výměnu usnadněte. K balíčku přiložte předplacený zpětný štítek a zboží zabalte do takové krabice, kterou bude moct zákazník použít i na případnou výměnu.

Pořád potřebujete ty brigádníky? Ne? Mysleli jsme si to.

Výběr článků

Načítám