Článek
Linda Mathiesenová z kalifornského San Bruno, jež leží jižně od San Franciska, je speciální pedagožkou a navíc ji sužují bolesti ramene. Jednoho dne si tak šla do obchodu koupit konopný gel, ale společně s ním si domů přinesla i velký problém.
Nákup ji totiž stál přesně 128,28 dolaru (zhruba 2800 korun), ale při placení se jí platební terminál zeptal, zda chce jako poděkování nechat prodejně i nějaké peníze navíc. Chtěla být štědrá a zadat pět dolarů, ale na vysoký displej moc dobře neviděla, takže nakonec zadala částku pět tisíc (téměř 110 tisíc korun).
„Nebyla tam desetinná čárka, tak jsem se postavila na špičky a chtěla zadat dvě nuly, ale nakonec byly tři,“ popsala, jak k omylu došlo.
Když zjistila, co se stalo, snažila se o nápravu, ale prodavač jí tvrdil, že neví, jak částku smazat, a platbu bez okolků zpracoval. Později ještě tvrdil, že peníze na účet firmy vůbec nedorazily. Ale výpis z Lindina účtu tvrdil něco jiného.
#LindaMathiesen, maestra y madre soltera, dejó por error una propina de 5,000 USD debido a una terminal sin puntos decimales. Tras 22 llamadas, Wells Fargo respondió 8 meses después. @UniNoticias pic.twitter.com/1U2NouzxRN
— Julian Saenz 🇲🇽 (@JulianSaenz05) June 8, 2025
Banka s tím nechtěla mít nic společného
Zoufalá učitelka se proto obrátila přímo na banku Wells Fargo, jejíž klientkou je již zhruba 30 let, aby platbu stornovala, ale ta se k tomu postavila velmi laxně a nechtěla s tím mít nic společného. „Pokaždé to trvalo asi dvě hodiny,“ tvrdí Linda s tím, že finanční instituci v této záležitosti kontaktovala dvaadvacetkrát.
Banka tomu pak nasadila příslovečnou korunu tím, že věc označila za promlčenou, protože podobné případy je potřeba hlásit a řešit do 60 dnů. „Ale já jsem jim volala doslova pět minut po tom, co se to stalo,“ rozčiluje se kalifornská učitelka.
A jelikož platila kreditní kartou, začal jí navíc vznikat dluh. „Vždyť já tolik peněz ani nemám,“ stěžuje si Linda Mathiesenová i s poukazem na to, že s učitelským platem v žádném případě nemůže nijak rozhazovat.
„Jsem svobodná matka a mám dvě dospělé děti, kterým jsem to musela vysvětlit. Můj syn příští týden promuje a já mu ani nemůžu nic koupit, protože mám dluh 5000 dolarů. Teď už vlastně 5500,“ zoufala si na začátku června před kamerou lokální stanice KPLC.
Ale vypadá to, že tento příběh ve finále skončí dobře. Podle KPLC totiž banka mezitím nakonec slíbila, že Lindě vrátí jak omylem odeslaných pět tisíc, tak i úroky.