Hlavní obsah

Skupina důchodců letěla na dovolenou. Po dvanácti hodinách přistála na stejném letišti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nepříliš povedený výlet má za sebou skupina 53 důchodců z anglického Kentu. Senioři ve věku 75 až 92 let měli letět z londýnského Gatwicku na ostrov Man v Irském moři, kvůli silnému větru však jejich letadlo nejprve nouzově přistálo v Manchesteru, kde se dozvěděli, že let do jejich cílové destinace je zrušen. Po 12 hodinách cestování tak skončili opět na letišti Gatwick.

Foto: Profimedia.cz

Letoun společnosti easyJet, ilustrační foto.

Článek

Pro skupinu důchodců se mělo jednat o první dovolenou od dob koronavirové pandemie. Ta však skončila fiaskem.

V Manchesteru, kde jejich letadlo společnosti EasyJet nouzově přistálo kvůli silnému větru, čekali tři a půl hodiny v naději, že následně budou pokračovat do cílové destinace na ostrov Man. Místo toho však dostali informaci, že se tento let kompletně ruší a že letí zpět na londýnské letiště Gatwick, kde jejich cesta započala.

Tam čekali dalších 90 minut na informaci, že jim letecká společnost nezajistí ubytování a že další let na ostrov Man mohou využít až za tři dny. Skupina se tak po dlouhém a vyčerpávajícím cestování rozhodla vrátit do rodného Kentu.

„Měli jsme tam lidi ve věku okolo 80 let, jeden člověk měl dokonce 92 let. Od lockdownu to byla jejich první dovolená. Všichni jsme byli hladoví, unavení, byl to velmi dlouhý den a zcela k ničemu. Bylo naprosto nechutné, jak s námi zacházeli.” svěřila se serveru The Independent Eileen Bookerová, jež výlet organizovala.

Podle sedmasedmdesátileté ženy jim pilot během letu zpět na letiště Gatwick řekl, že je po příletu vyzvedne autobus, který je doveze do hotelu a že na druhý den pro ně bude přichystán náhradní let. Realita však byla jiná.

„Mysleli jsme si, že zachráníme alespoň část naší pětidenní dovolené. Když jsme ale dorazili na Gatwick, nikdo z EasyJetu o nás nevěděl. Řekli nám, že pro skupinu 53 lidí nemají v letadle dostatek místa až do středy. Rozhodla jsem se, že výlet ukončíme. Kvůli nim jsme přišli o dovolenou,” sdělila Bookerová.

Společnost jim zrušený let neproplatí

Za dovolenou podle ní každá osoba zaplatila 675 liber (téměř 20 tisíc korun) a aerolinka jim za zrušený let odmítla poskytnout jakoukoliv finanční náhradu, neboť zrušení bylo zapříčiněno mimořádnými událostmi.

„Bohužel nejsme schopni zajistit pokoje pro všechny zákazníky. V případě vlastního zajištění ubytování bychom však peníze proplatili. Náš tým kontaktoval paní Bookerovou, aby se jí omluvil za nepříjemnou zkušenost,” uvedl mluvčí letecké společnosti.

Reklama

Výběr článků

Načítám