Článek
Původní plán Aleše Tučka nebyl nijak megalomanský. Kolo si na jaře roku 2020 zvolil jako prostředek k pohybovým aktivitám během covidové epidemie a začal na něm jezdit do obcí v okolí svého domova. Postupně si však dával větší cíle, a tak nejprve dokončil Plzeňský kraj a od roku 2021 už systematicky plánoval trasu napříč celou republikou.
Navštívit s kolem všechny kraje, okresy i obce zvládl během 516 etap. Nejrychleji, za 93 dnů, projel Moravskoslezský kraj, naopak nejdéle mu trval okres Hradec Králové a s ním i Královéhradecký kraj, který si vyžádal 1827 dnů. Poprvé se tam sice vypravil velmi záhy, ale dokončit se mu jej podařilo až na samotný závěr celého projektu. Mezi nejnáročnější patřily oblasti s vysokou hustotou obcí, například okres Benešov (554 obcí, 23 etap).
Cesty trasoval pomocí aplikace Mapy.cz, navigoval se hlasově přes mobil, zaznamenával každý kilometr a vytvářel fotodokumentaci. Na starty etap se často přepravoval autem nebo vlakem, v pozdější fázi přespával v obytné dodávce nebo u přátel a příbuzných napříč republikou.

Aleš Tuček projel všechny české obce na kole.
Celkem ujel 49 082 kilometrů, na nichž překonal převýšení 592 955 metrů. Splnění odvážného cíle mu trvalo pět let a devětaosmdesát dnů. Spotřeboval při tom mimo jiné dvacet řetězů, deset brzdových sad, zatímco pláště a duše přestal vcelku záhy počítat.
Většinu kilometrů ujel na kole z roku 2009, později přesedlal na bicykl, který mu poskytl sponzor. Jeho cesty se samozřejmě neobešly bez různých potíží technického rázu (např. prasklá osa nebo zadní náboj), ale všechny krizové situace nakonec zvládl, a to i díky tomu, že si s mnoha opravami dokázal poradit sám přímo v terénu.
Aleš Tuček nezažil žádné vážnější konflikty s řidiči, a to ani přesto že velkou část kilometrů projel po silnicích I. třídy. Opatrnost, výrazně viditelné oblečení a pořádné osvětlení totiž považuje za základ. Za celou dobu měl pouze jednu drobnou nehodu na zledovatělé silnici.
Na cestách poznával krajinu i regionální rozdíly: „Jihozápad Čech je jiný než severovýchod, Morava má větší obce, Čechy více místních částí,“ dal stručný náhled na odlišnosti různých oblastí. A zmiňuje také architektonické proměny, když podle něj dnes většina vesnic vypadá výrazně lépe než před 40 lety.
Navzdory unikátnímu výkonu však cílem Aleše Tučka nebylo překonávat rekordy, ale poznat zemi a motivovat ostatní k aktivnímu pohybu a cestování. „Na kole zažívám Česko jinak – jsem blíž lidem, přírodě i sobě. V každém kraji je co objevovat,“ shrnul svůj unikátní počin.