Hlavní obsah

Ruský obchodní řetězec stáhl reklamu s lesbickou rodinou

Ruský řetězec se zdravými potravinami VkusVill po vlně kritiky v sociálních médiích stáhl internetovou reklamu, ve které jeho výrobky propagovala lesbická rodina pod heslem „Recepty na rodinné štěstí”. Za reklamu se pak omluvil.

Foto: Profimedia.cz

Prodejna ruského řetězce VkusVill

Článek

„Byl to první případ, kdy představitele komunity LGBT podpořila tak velká ruská značka," napsal server Spletnik.ru. Dodal, že reklama se na internetu objevila v poslední den ”měsíce hrdosti", který se na podporu práv komunity LGBT pořádá v západních zemích. LGBT je zkratka pro lesbičky, gaye, bisexuály a transgenderové osoby.

„Rodina není jen příbuzenstvo či razítko v dokladech. Rodina, to jsou lidé, které milujeme. Ti, koho lze kdykoliv podpořit a chránit," pravil popisek ke snímku s upozorněním, že reklama byla určena lidem starším 18 let.

V Rusku zákon zakazuje propagovat homosexualitu mezi nezletilými. Jiný zákon zakazuje sňatky mezi homosexuálními páry a adopce dětí homosexuály, připomíná BBC.

Rusové a Ukrajinci jsou jeden národ, Kyjev je ale nepřítel, prohlásil Putin

Evropa

Reklama vyvolala bouřlivé reakce: část veřejnosti odmítala reklamní tah jako propagandu a vyzývala k bojkotu obchodů tohoto řetězce, jiní naopak byli nadšeni a řetězec chválili za projevenou toleranci, napsal Spletnik. Hrdinky reklamy se ale podle médií zakrátko staly terčem hrozeb a sprostých urážek.

O víkendu reklama zmizela a na jejím místě se objevily omluvy šéfa této maloobchodní sítě Andreje Krivenka a 11 hlavních manažerů řetězce za reklamu, která „se tak bolestně dotkla citů velkého počtu našich zákazníků, partnerů a dodavatelů", a se slovy politování za chybu a neprofesionalitu zodpovědných jedinců. Řetězec také uvedl, že se nechtěl stát "zdrojem rozbrojů a nenávisti".

Nyní ale ti, kdo zpočátku vyjadřovali řetězci podporu, hovoří o zbabělosti obchodníků a vyzývají k bojkotu řetězce. Mezi 30 tisíci komentáři pod omluvou nechybějí podle Spletniku výrazy jako "výmluvy", "ostuda" a "hanba".

Místo snímku lesbické rodiny, kterou tvoří matka Juma, dcery Mila a Alina a rovněž Alinina přítelkyně Ksjuši, nyní řetězec VkusVill propaguje tradiční rodinu. A to se stejným sloganem, poznamenala BBC.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám