Hlavní obsah

Řetězec pizzerií nabízí možnost zaplatit za jídlo až po smrti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Novozélandský řetězec Hell Pizza dává vybraným zákazníkům možnost zaplatit za pizzu až po smrti. Chce tím mimo jiné upozornit na sílící společenský problém.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Asi nepřekvapí, že firma s názvem Hell Pizza měla v minulosti několik poněkud kontroverzních kampaní. Ta nejnovější dává třinácti stovkám vybraných zákazníků možnost zaplatit za jídlo až po smrti.

V prvé řadě jde samozřejmě o marketing a zviditelnění, ale tato kampaň má i další rozměr: chce upozornit na rostoucí zadlužování obyvatel i firem a naráží na stále více rozšířený model nakupování označovaný jako „kup teď, zaplať později“.

„Stále více lidí využívá tento systém i k nákupům základních věcí, jako jsou potraviny, a myslíme si, že to už zachází příliš daleko, když k tomu mají přistupovat i restaurace. Zvlášť když 10,5 procenta půjček na Novém Zélandu se splácí pozdě,“ citují stránky Hell Pizza generálního ředitele Bena Cumminga.

Firma tak plánuje vybrat 666 lidí na Novém Zélandu a stejný počet v Austrálii, kteří dostanou možnost zaplatit za pizzu až po smrti. Ačkoliv tyto relativně nízké počty naznačují, že jde jen o promoakci, kdy zkrátka 1332 lidí dostane pizzu zadarmo, ve skutečnosti je podle serveru UPI vše podchyceno i po právní stránce.

William a Kate slaňovali ze skály a donesli záchranářům pizzu

Koktejl

Zákazníci totiž musejí podepsat dodatek k závěti, podle nějž bude z jejich posmrtného majetku stržena odpovídající suma ve prospěch pizzerie. Firma však upozorňuje, že půjde pouze o částku přesně odpovídající současné ceně objednané konkrétní pizzy a nebudou se k ní připočítávat žádné úroky ani jiné poplatky.

Greta v pekle

Hell Pizza nabízí sedm standardních typů pizzy, kdy každý se jmenuje po jednom ze smrtelných hříchů. Již to samo o sobě působí kontroverze, ale společnost je sama ještě přiživuje neotřelými marketingovými kampaněmi. V roce 2006 například chtěla pizzu s názvem Lust (smilstvo) propagovat rozdáváním kondomů, což značně pobouřilo novozélandské křesťanské komunity.

Vegani zase nemohli přijít firmě na jméno v roce 2008, kdy se v prodeji objevila speciální velikonoční králičí pizza. Ovšem zřejmě nejen jim vadilo, že na reklamních billboardech bylo značné množství skutečných králičích kůží.

V roce 2021 zase vzbudila pozornost reklama, v níž firma nabádala mladou klimatickou aktivistku Gretu Thurnbergovou, aby přišla do pekla (v originále „go to Hell“) v reakci na to, že kritizovala Nový Zéland za laxní přístup k řešení klimatických problémů. Generální ředitel firmy tehdy Gretu osobně pozval, aby se přišla podívat, jak zodpovědně Hell Pizza k ekologickým tématům přistupuje. Společnost chtěla reklamu umístit i na billboard ve Stockholmu, ale švédské úřady ji coby urážlivou zakázaly.

Belgičan dostává devět let denně pizzu, kterou si neobjednal

Koktejl

Reklama

Výběr článků

Načítám