Hlavní obsah

Nakvašení pesimisté vítáni. Hospoda v Tokiu vznikla pro zákazníky s negativními emocemi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Podnik Morióči v tokijské čtvrti Šimokitazawa byl otevřen již před třemi lety a nyní se o něm dozvídá také svět mimo Japonsko. Je velmi specifický zejména cílovou skupinou zákazníků, protože je určen především pro pesimisty a lidi s tíživými a negativními pocity.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Co se na první pohled může zdát jako další z japonských podivností mimo chápání západního světa, je ve skutečnosti dost záslužný počin. Majitel baru Morióči totiž sám trpí depresemi a zhruba před deseti lety dostal nápad vytvořit místo, kde by se lidé s podobnými problémy cítili dobře a bezpečně.

Tuto myšlenku se podařilo realizovat před třemi lety a výsledkem je podnik, jehož jméno v překladu znamená lesní dům. V interiéru je tak hodně dřeva, což se na první pohled k zařízení pro pesimisty příliš nehodí, ale účelem bylo vytvořit příjemné prostředí, v němž se zákazníci i se svými myšlenkami budou cítit příjemně, tedy přinejmenším v rámci možností jejich aktuálního rozpoložení.

Základním „pravidlem“ podniku Morióči je skutečnost, že zde nikomu nevadí, když se hosté například tváří naštvaně, nekomunikují nebo například jen tupě zírají, uvedl server News 18. Negativně naladění lidé jsou podle majitele ve skutečnosti dost zranitelní, a tak pro ně chtěl vytvořit takříkajíc bezpečný prostor, kde své emoce nemusejí skrývat.

Velký význam to má zejména právě v japonské společnosti, v níž se považuje téměř za povinnost být vždy uctivý, vstřícný a nápomocný. V Morióči se však od hostů nic takového nevyžaduje, a ti se tam tedy mohou chovat přesně tak, jak se cítí. V podniku jsou dokonce i prostory, kde mohou lidé pobývat a odpočívat úplně sami.

Ale že na světě přece jen není až tak zle, naznačují například názvy některých drinků, které i v západní kultuře vcelku trefně a vlastně i vtipně vystihují pocity a prožitky, jaké někdy zcela jistě zažil každý. Jeden z nich se tak například jmenuje „Jediná dobrá věc na mém tátovi byla, že to byl seriózní člověk, ale před 22 lety náhle zmizel a nechal po sobě dopis, ve kterém psal, že pegasové skutečně existují“.

A za ochutnání by jistě stál také drink „Včera jsem hluboko v horském lese zahrabal prokletou panenku kokeši, ale když jsem se ráno probudil, byla zase na mé poličce“. Ale asi úplně nejlépe vystihuje celou myšlenku Morióči koktejl s názvem „Ten pocit, když odcházíš z kina, a nejsi schopný říct, že ten film nestál za nic“.

Divotvorný hrnec. V bistru 60 let neumyli nádobu s omáčkou

Koktejl

Reklama

Výběr článků

Načítám