Hlavní obsah

Cestující ve Francii dostala tučnou pokutu za to, že její kocour ve vlaku hlasitě mňoukal

2:06
2:06

Poslechněte si tento článek

Francouzka dostala ve vlaku pokutu 110 eur (2695 Kč) za to, že její kocour příliš hlasitě mňoukal a rušil ostatní cestující. Ti si stěžovali u průvodčího, který ženě nejprve nabídl, aby si přesedla do méně zaplněného vagonu. To ale majitelka zvířete odmítla.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Kuriózní příběh se odehrál minulý měsíc na trati mezi Paříží a bretaňským městem Vannes. Paní Camille cestovala se svým přítelem Pierrem a bílým kocourem jménem Monet. Ten se prý ale projevoval tak hlasitě, že ostatní pasažéři požádali průvodčího, aby sjednal nápravu.

Zaměstnanec drah se snažil vyřešit spor smírně, když majitelku zvířete vyzval, aby si sedla do jiné části soupravy, kde bylo hodně prázdných sedadel. Na to paní Camille nepřistoupila a setrvala na svém místě. Průvodčí jí pak pokutoval.

„Na začátku cesty Monet trochu mňoukl a kvůli stížnosti jednoho z cestujících nám pak průvodčí udělil pokutu,“ brání se majitelka zvířete. „Nechápu, proč SNCF (železniční společnost, pozn. red.) může pokutovat lidi, kteří prostě cestují se svým mazlíčkem. S mazlíčkem, který je v dobrém stavu a cestuje při dodržením všech předpisů,“ dodala.

Svědci podle televizní stanice BFMTV oponovali s tím, že majitelka zvířete se prý chovala arogantně. „Na velmi zdvořilé žádosti cestujících, aby s kocourem něco udělala, žena reagovala slovy jako ‚nasaďte si sluchátka‘ nebo ‚zavřete pusu‘,“ uvedl jeden pasažér.

„Průvodčí byl k pokutě dotlačen ne kvůli mňoukání, ale kvůli hrubému chování majitelky zvířete,“ dodal.

„Hluboká nespravedlnost“

Paní Camille v každém případě považuje finanční sankci za „hlubokou nespravedlnost“ a proti pokutě se u SNCF odvolala. Argumentuje mimo jiné tím, že svého miláčka převážela v přepravce pro zvířata a že měla pro něj i zakoupenou řádnou jízdenku za sedm eur (172 Kč).

Mluvčí drah potvrdil, že dopravce bude majitelku kocoura kontaktovat s cílem „vyjasnit případná nedorozumění“. „Naši zákazníci mohou vždy pokutu napadnout a my stížnost znovu přezkoumáme,“ uvedla SNCF.

Související témata:

Výběr článků

Načítám