Článek
Kuriózní příběh se odehrál minulý měsíc na trati mezi Paříží a bretaňským městem Vannes. Paní Camille cestovala se svým přítelem Pierrem a bílým kocourem jménem Monet. Ten se prý ale projevoval tak hlasitě, že ostatní pasažéři požádali průvodčího, aby sjednal nápravu.
Zaměstnanec drah se snažil vyřešit spor smírně, když majitelku zvířete vyzval, aby si sedla do jiné části soupravy, kde bylo hodně prázdných sedadel. Na to paní Camille nepřistoupila a setrvala na svém místě. Průvodčí jí pak pokutoval.
Une voyageuse verbalisée par un contrôleur SNCF car son chat miaulait dans le train pic.twitter.com/sUC4hrxmAF
— BFMTV (@BFMTV) August 26, 2025
„Na začátku cesty Monet trochu mňoukl a kvůli stížnosti jednoho z cestujících nám pak průvodčí udělil pokutu,“ brání se majitelka zvířete. „Nechápu, proč SNCF (železniční společnost, pozn. red.) může pokutovat lidi, kteří prostě cestují se svým mazlíčkem. S mazlíčkem, který je v dobrém stavu a cestuje při dodržením všech předpisů,“ dodala.
Svědci podle televizní stanice BFMTV oponovali s tím, že majitelka zvířete se prý chovala arogantně. „Na velmi zdvořilé žádosti cestujících, aby s kocourem něco udělala, žena reagovala slovy jako ‚nasaďte si sluchátka‘ nebo ‚zavřete pusu‘,“ uvedl jeden pasažér.
„Průvodčí byl k pokutě dotlačen ne kvůli mňoukání, ale kvůli hrubému chování majitelky zvířete,“ dodal.
„Hluboká nespravedlnost“
Paní Camille v každém případě považuje finanční sankci za „hlubokou nespravedlnost“ a proti pokutě se u SNCF odvolala. Argumentuje mimo jiné tím, že svého miláčka převážela v přepravce pro zvířata a že měla pro něj i zakoupenou řádnou jízdenku za sedm eur (172 Kč).
Mluvčí drah potvrdil, že dopravce bude majitelku kocoura kontaktovat s cílem „vyjasnit případná nedorozumění“. „Naši zákazníci mohou vždy pokutu napadnout a my stížnost znovu přezkoumáme,“ uvedla SNCF.