Hlavní obsah

Zalando žaluje EK. Nelíbí se mu přísná internetová pravidla

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Lucemburk

Německá společnost Zalando, která je největším internetovým prodejcem textilu v Evropě, napadla tento týden Evropskou komisi (EK) u Soudního dvora Evropské unie v Lucemburku. Firmě vadí, že je zařazena mezi velké internetové společnosti, a tudíž se na ni vztahují přísná evropská pravidla.

Foto: Hannibal Hanschke, Reuters

Zalando je největší internetový prodejce módy v Evropě

Článek

Největší evropský internetový prodejce v oficiálním prohlášení protestuje, že EK nevzala v potaz „hybridní povahu obchodního modelu Zalanda a skutečnost, že nepředstavuje systémové riziko šíření škodlivého nebo nezákonného obsahu od třetích stran“.

„Evropská komise interpretovala nesprávně počty našich uživatelů. Navíc nevzala na vědomí náš převážně maloobchodní model,“ prohlásil šéf společnosti Zalando Robert Gentz.

EK nevybírala internetové platformy na seznam nahodile. Hlavním kritériem pro zařazení bylo oslovit alespoň 45 milionů aktivních uživatelů měsíčně.

Instagram, TikTok i YouTube. EK nadiktovala internetovým gigantům přísnější pravidla

Internet a PC

Zalando ale protestuje, že na seznam nepatří. „Počet evropských uživatelů, kteří se připojují k našim partnerům, je hluboko pod uvedeným prahem,“ podotkl Gentz.

Patrně tedy není potřeba zdůrazňovat, že na seznam se dostaly ty nejoblíbenější služby a sítě, jako je například Instagram, TikTok, YouTube či Alibaba. Kompletní seznam platforem, kterých se nová pravidla týkají, naleznete na konci článku.

Tyto společnosti budou muset více dbát na soukromí uživatelů a důsledněji postupovat proti nelegálnímu obsahu a dezinformacím.

Jejich povinností bude také informovat uživatele o tom, proč jim doporučují některé příspěvky, a dát lidem možnost upozorňovat na nelegální posty.

Chránit děti a zabránit šíření dezinformací

Další změny se týkají reklamy cílené na děti, osobních dat, etnického původu, sexuální orientace a politických postojů.

Platformy budou muset mít nástroje, aby mohly účinně postupovat proti zveřejňování nelegálních příspěvků a analyzovat, zda se jejich prostřednictvím nešíří dezinformace.

Evropský blok přijal pravidla regulující provoz internetu už vloni s cílem posílit dohled nad virtuálním světem, zlepšit dodržování práv uživatelů a omezit vliv největších firem.

Společnosti z nového seznamu, který byl zveřejněn poprvé letos v dubnu, budou muset pravidelně dokládat, jak plní své povinnosti.

Pokud nebudou dodržovat pravidla, hrozí jim pokuta ve výši až šesti procent globálního celoročního obratu. Nová pravidla musí zapracovat do svých služeb nejpozději do srpna.

Seznam společností, na které se pravidla vztahují, se může pochopitelně ještě rozrůstat.

Pokud na něj bude nějaká internetová platforma zařazena, musí provozovatelé zajistit, aby do čtyř měsíců jeho služba splňovala všechna nařízení EK. V opačném případě budou takto velkým firmám hrozit pokuty a sankce.

Seznam internetových platforem, kterých se týká DSA

  • Alibaba AliExpress
  • Amazon Store
  • Apple AppStore
  • Bing
  • Booking.com
  • Facebook
  • Google Mapy
  • Google Nakupování
  • Google Play
  • Google Vyhledávání
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Pornhub
  • Snapchat
  • Stripchat
  • TikTok
  • Síť X (dříve Twitter)
  • Wikipedia
  • XVideos
  • YouTube
  • Zalando

Irsko si došláplo na Facebook a Instagram. Padla pokuta 390 milionů eur

Internet a PC

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám