Hlavní obsah

Twitter zrušil ověřovací ikonu papežovi, Beyoncé i Scholzovi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Co mají společného zpěvačka Beyoncé, papež a německý kancléř Olaf Scholz? Všichni přišli o modrou ověřovací ikonu na Twitteru, nejsou přitom ani zdaleka sami. Twitter začal v souladu s dřívějšími oznámeními rušit ikony tisícům uživatelů sociální sítě, kteří si nepořídili předplatné.

Foto: Carlos Barria, Reuters

Logo firmy Twitter v San Franciscu

Článek

Tento symbol byl původně zdarma, sloužil k označování ověřených účtů novinářů, politiků a veřejných osobností. Díky tomu přispíval k boji proti dezinformacím a falešným účtům, připomněl server BBC.

Nový majitel Twitteru Elon Musk se ale rozhodl původní ověřovací ikony nahradit placeným členstvím. Předplatné Twitter Blue vyjde případné zájemce v Česku na 217 Kč měsíčně, případně 2263 Kč ročně.

Musk chystá změny, aby nalákal více lidí na placený Twitter

Internet a PC

Nové ověřovací schéma Twitteru nabízí vedle modrých také zlaté a šedé odznaky, což má být v podstatě vyšší verze členství. Twitter s dražším předplatným cílí na firmy a organizace. Cena se tak může měsíčně vyšplhat až na 1000 dolarů (21 470 Kč).

Twitter se obhajuje tím, že nový ověřovací proces bude kvalitnější a přesnější než původní modrá ikonka a bude mít mnohem širší možnosti pro ověřování účtů. Kritici se ale obávají toho, že bez ověřovacího procesu bude obtížné rozeznat skutečné účty od imitátorů.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám