Článek
Nebyla to přitom nijak banální chyba, týkala se samotného srdce sítě. „Jako hlavní příčinu zhoršené dostupnosti služeb u některých zákazníků jsme identifikovali softwarovou chybu v centrální části sítě O2,“ reagovala Javornická na dotaz Novinek, co výpadek způsobilo.
„Ve spolupráci s dodavateli pracujeme na preventivních opatřeních, aby se tato situace už neopakovala,“ podotkla Javornická bez bližších podrobností.
Jak Novinky informovaly již v pondělí, první uživatelé si začali na nedostupnost služeb stěžovat už krátce po 9. hodině ranní.
Na serveru DownDetector, který monitoruje dostupnost nejpopulárnějších internetových služeb a webových stránek, nicméně přibývaly takřka každou minutu stovky nových hlášení od uživatelů, kteří si stěžovali na nefunkčnost svých mobilů.
Síť se podařilo opětovně zprovoznit krátce po 12. hodině. Mobilní služby tedy nebyly v síti O2 dostupné zhruba tři hodiny.
Zajímavé nicméně bylo, že některých uživatelů se podle všeho výpadek vůbec nedotkl. Novinky dokonce zaznamenaly případy, kdy ve stejné místnosti jeden mobilní telefon od O2 fungoval bezproblémově, a druhý nikoliv, nedokázal se vůbec přihlásit k mobilní síti.
Kompenzace pro zákazníky
Kolika zákazníků se výpadek dotkl, O2 neupřesnilo. Na nedostupnost služeb si nicméně stěžovali lidé napříč celou republikou. I proto si operátor připravil pro uživatele kompenzace.
„Mrzí nás, že někteří naši zákazníci nemohli v pondělí dopoledne telefonovat a datovat, jak jsou zvyklí. Jako omluvu proto všem dáváme poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup mobilního telefonu nebo jakéhokoliv příslušenství v O2 Prodejnách nebo v našem e-shopu. Ať už se jich výpadek dotknul přímo nebo nepřímo, ještě jednou se všem našim zákazníkům s mobilními službami omlouváme,“ doplnila Javornická.
Třísetkorunový poukaz si lidé mohou vyzvednout v aplikaci Moje O2, uplatnit jej mohou při nákupech na prodejně i v e-shopu operátora. Kód je ale platný pouze do neděle 17. srpna.