Článek
„Vůbec mi nejde signál na mobilu, nefunguje ani restart zařízení,“ informovala v pondělí ráno Novinky.cz Petra S.
Podle serveru DownDetector, který monitoruje dostupnost nejpopulárnějších internetových služeb a webových stránek, si první uživatelé začali na nedostupnost služeb stěžovat již krátce po 9. hodině.
Ani po 10. hodině přitom mobilní služby nefungovaly. „Musí jít o rozsáhlý výpadek. Občas se sice signál chytne, ale v zásadě nefunguje na mobilu vůbec nic,“ konstatoval pro Novinky Matyáš F.

Na nedostupnost mobilních služeb si stěžují uživatelé z různých koutů republiky
Stovky hlášení každou minutu
Takřka každou minutu přibývaly na serveru DownDetector stovky hlášení o nedostupnosti mobilních služeb. Problémy hlásili lidé z Prahy, Brna, Liberce či například Nymburku. Vše nasvědčovalo tomu, že se výpadek týkal celé republiky.
Zajímavé nicméně bylo, že některých uživatelů se podle všeho výpadek vůbec nedotkl. Novinky dokonce zaznamenaly případy, kdy ve stejné místnosti jeden mobilní telefon od O2 fungoval bezproblémově, a druhý nikoliv, nedokázal se vůbec přihlásit k mobilní síti.
Co výpadek způsobilo, Novinky zjišťovaly přímo u operátora. „Někteří naši zákazníci se mohou aktuálně setkat se zhoršenou dostupností hlasových a datových služeb napříč Českou republikou. Naši technici začali vše ihned řešit a pracovat na nápravě,“ uvedla po 10. hodině pro Novinky Petra Javornická z tiskového oddělení O2.
Vyřešit všechny problémy se operátorovi podařilo až po 12. hodině. „Hlasové i datové služby napříč Českou republikou se podařilo pro všechny zákazníky obnovit. Všechny služby by měly již být plně funkční,“ uvedla po poledni Javornická.
„Příčiny analyzujeme. Všem dotčeným zákazníkům se velmi omlouváme,“ uzavřela Javornická.
Velké problémy s dostupností služeb řešili zákazníci O2 již zkraje července. Tehdy se však výpadek týkal internetu, a nikoliv mobilních služeb.