Hlavní obsah

„Asi moc foukalo.“ Padající síť O2 nedá vtipálkům spát

3:07
3:07

Poslechněte si tento článek

Technikům O2 po problémech z minulého týdne, kdy mobilní síť tohoto operátora opakovaně kolabovala, patrně do smíchu moc není. Zákazníci si tím ale náladu rozhodně zkazit nenechali, internet totiž zaplavují nejrůznější vtípky na účet O2. Novinky přinášejí výběr toho nejlepšího, co se na síti urodilo.

Foto: Vain, Novinky

Možná kdyby tolik nefoukalo, bylo by to stabilnější?

Článek

„Víme první! O2 po událostech tohoto týdne zvažuje, že svého operátora přejmenuje. Licence na název ‚O2‘, kterou platí španělské Telefónice, by stejně jednou vypršela, a teď je prý vhodná příležitost. Nový název zní O5 a takhle má vypadat logo. Firma zatím oficiálně nic nekomentovala,“ dělali si legraci z operátora kolegové ze serveru Mobilmania, když mu opět přestala fungovat síť.

Mezi diskutujícími na Facebooku se návrh na nový název setkal s velkým ohlasem. „Jo, O5 vypadla síť, O5 nejde televize, O5 nefunguje internet… To sedí, to je název, který prozradí vše potřebné,“ prohlásila Engie S.

„Vypadává to O106,“ vtipkovala Hana E. Další vtipálci poukazovali na to, že i současný název je výstižný, třeba když vás operátor po dalším výpadku „zkásne O2 litry“.

„Být občas offline je fajn“

Nejhorší byla situace minulý týden v pondělí, kdy mobilní internet a hovory nefungovaly takřka tři hodiny. Rýpanec si tehdy neodpustil ani konkurenční Vodafone. „No jo, ty pondělky… Ale být občas offline je fajn, člověk má pak více ze života,“ vtipkovali na účet O2 pracovníci Vodafonu z oficiálního účtu na síti X.

Sabina se vcelku trefně na síti X ptala, zda „je vůbec nějaký den, kdy nemá O2 výpadek“?

Jsou ale i tací, kteří výpadek vůbec nezaznamenali. „O2 mělo několikahodinový výpadek, a kdyby mi to neřekla kolegyně v práci, tak to ani nevím, páč mi za tu dobu nikdo nenapsal,“ postěžovala si na malý zájem od svých přátel Anička.

Vznikl dokonce i celý komiks, který zachycuje práci techniků O2. Nyní je už jasné, že všechny problémy byly způsobeny jediným vytaženým kabelem.

Co se stalo?

Mobilní služby O2 zkolabovaly na několik hodin napříč republikou nejprve v pondělí. „Jako hlavní příčinu zhoršené dostupnosti služeb u některých zákazníků jsme identifikovali softwarovou chybu v centrální části sítě O2,“ reagovala Petra Javornická z tiskového oddělení O2 na dotaz Novinek, co výpadek způsobilo.

Prakticky totéž se stalo i ve čtvrtek, kdy lidem přestaly fungovat hlasové hovory i mobilní internet. „Malá část zákazníků ráno zaznamenala krátké zakolísání mobilních služeb, které trvalo několik minut. Jednalo se o projev prací na nápravných opatřeních v reakci na pondělní zhoršenou dostupnost našich služeb,“ reagovala tehdy na dotaz Novinek Javornická.

Opětovné problémy se sítí dopadly na zákazníky minulý týden v pátek. „Aktuálně optimalizujeme výkon naší sítě, aby fungovala co nejlépe. V průběhu prací může krátkodobě trvat sestavení hovorů trochu déle nebo docházet k občasnému snížení rychlosti načítání dat. Děkujeme za pochopení,“ reagovala tehdy na dotaz Novinek Javornická.

Pondělní výpadek se rozhodlo O2 svým zákazníkům kompenzovat formou kuponu na nákup mobilů a příslušenství ve výši 300 Kč, bližší podrobnosti naleznete v našem dřívějším článku.

Výběr článků

Načítám