Hlavní obsah

Už zase. Série výpadků O2 nebere konce

3:52
3:52

Poslechněte si tento článek

Aktualizováno

Na již třetí výpadek během jediného týdne si stěžují zákazníci O2, lidem napříč republikou nefunguje mobilní internet a hlasové hovory. Vyplývá to z informací serverů DownDetector a Vypadky24, které monitorují dostupnost těch nejznámějších webových služeb. Operátor Novinkám potvrdil, že „optimalizuje výkon sítě“.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Zákazníci O2 si na problémy začali podle serveru DownDetector stěžovat v pátek krátce po 10:30. „Snažil jsem se dovolat kolegovi, podařilo se to až napotřetí,“ podělil se s Novinkami o svou zkušenost Luděk F.

„Dneska opět další výpadek O2, už toho mám plné zuby,“ neskrýval svou frustraci z opakovaných výpadků František K. Podle vlastního tvrzení měl problém s mobilními službami tento týden již opakovaně.

Server Vypadky24 registroval jen během pátku přes 700 nahlášených problémů v síti O2. Lidé si přitom stěžují právě na nedostupnost mobilního internetu a volání, a to prakticky napříč celou republikou.

Někomu mobil funguje normálně

„Nejdou data, nejde se dovolat,“ konstatovala Monika M. z Kolínska krátce po 11:30. Tedy déle než hodinu poté, co byly hlášeny první komplikace.

Problémy hlásili také zákazníci O2 například v Praze, Olomouci, Ostravě, Ústí nad Labem, Brně, Liberci, Pardubicích, Chomutově a v desítkách dalších měst.

Ani po 12. hodině se nepodařilo problémy vyřešit, přibývají stále nová hlášení od zákazníků z různých koutů republiky, kterým mobilní služby nefungují. Server Vypadky24 jich registroval po poledni již přes 1700.

„V Praze to chvilku jde a chvilku ne. Je to bojovka jak na skautském táboře, akorát my musíme hledat signál,“ podělil se po 12. hodině o svou zkušenost s Novinkami Ondřej H. z Prahy.

Aktuálně optimalizujeme výkon naší sítě, aby fungovala co nejlépe.
Petra Javornická z tiskového oddělení O2

Operátor si je problémů vědom a podle všeho jde o plánované práce, i když na žádnou odstávku uživatele dopředu neupozornil.

„Aktuálně optimalizujeme výkon naší sítě, aby fungovala co nejlépe. V průběhu prací může krátkodobě trvat sestavení hovorů trochu déle nebo docházet k občasnému snížení rychlosti načítání dat. Děkujeme za pochopení,“ reagovala na dotaz Novinek Petra Javornická z tiskového oddělení O2.

Stejně jako u dalších výpadků v tomto týdnu se páteční problémy některým zákazníkům úplně vyhnuly. Novinky dokonce zaznamenaly případy, kdy ve stejné místnosti jeden mobilní telefon od O2 fungoval bezproblémově, a druhý nikoliv, nedokázal se vůbec přihlásit k mobilní síti.

Anketa

Dotkl se vás některý z výpadků sítě O2 v tomto týdnu?
Ano, opakovaně.
81,9 %
Ano, naštěstí jen jednou.
8,2 %
Žádný výpadek jsem nezaznamenal(a).
9,9 %
Celkem hlasovalo 13762 čtenářů.

Opakované problémy

Mobilní služby O2 zkolabovaly na několik hodin napříč republikou již tento týden v pondělí. „Jako hlavní příčinu zhoršené dostupnosti služeb u některých zákazníků jsme identifikovali softwarovou chybu v centrální části sítě O2,“ reagovala Petra Javornická z tiskového oddělení O2 na dotaz Novinek, co výpadek způsobilo.

Prakticky totéž se stalo i ve čtvrtek, kdy lidem přestaly fungovat hlasové hovory i mobilní internet. „Malá část zákazníků ráno zaznamenala krátké zakolísání mobilních služeb, které trvalo několik minut. Jednalo se o projev prací na nápravných opatřeních v reakci na pondělní zhoršenou dostupnost našich služeb,“ reagovala tehdy na dotaz Novinek Javornická.

Navzdory jejímu prohlášení si nicméně lidé ve čtvrtek stěžovali na nedostupnost služeb už mezi osmou a devátou hodinou ráno, další hlášení přibývala i po 10. hodině. Stejně jako v případě dalších výpadků totiž platí, že je často nutné vypnout a opětovně zapnout mobilní přístroj, aby se telefon zaregistroval znovu řádně do sítě.

Zda páteční problémy souvisí opět s opravou softwarové chyby, není v tuto chvíli jasné. „Ve spolupráci s dodavateli pracujeme na preventivních opatřeních, aby se tato situace už neopakovala,“ podotkla již zkraje týdne Javornická bez bližších podrobností.

Pondělní výpadek se rozhodlo O2 svým zákazníkům kompenzovat formou kupónu na nákup mobilů a příslušenství ve výši 300 Kč, bližší podrobnosti naleznete v našem dřívějším článku.

Související témata:

Výběr článků

Načítám