Hlavní obsah

Baby Steps nabídne simulaci chůze, dynamický soundtrack a reálnou fyziku

2:53
2:53

Poslechněte si tento článek

Nová kreativní videohra Baby Steps od vydavatele Devolver Digital vyjde během letošního roku. Tvůrci Gabe Cuzzillo, Maxi Boch a Bennett Foddy slibují velmi specifický simulátor chůze, prostředí plné hor, svět založený na fyzice, dynamický soundtrack a příběh nezaměstnaného zkrachovalce Natea.

Trailer ke hře Baby StepsVideo: archiv tvůrců

Článek

Různé herní simulátory jsou v dnešní době velmi populární. Ať už se jedná o simulátor farmaření, sportovních her, nebo zkrátka The Sims, všechny lidem většinou umožňují zažít něco, co normálně nemohou.

Simulátor chůze s názvem Baby Steps sice nabízí něco, co hráči zažívají každý den, ale v originálním a velmi specifickém kabátku, včetně obtížné hratelnosti založené na fyzice a humorném příběhu.

Hráči se ujmou role dospělého muže jménem Nate – nezaměstnaného zkrachovalce žijícího doma s matkou. Podle samotných tvůrců jsou uživatelé bez varování vrženi do herního světa, musí se postupně naučit chodit a dostanou za úkol dojít do jeskyně, která slouží jako výuková oblast.

Foto: archiv tvůrců

Hlavním hrdinou simulátoru Baby Steps je zkrachovalec Nate. Ten je jednoho dne bez varování vržen do herního světa a společně s ním se hráči musí naučit chodit.

Poté by se měl objevit otevřený svět, v rámci něhož je i obrovská hora. K té by se měl hlavní hrdina na konci dostat, což se může na první pohled zdát jako lehký úkol. Na základě ukázek a prvních dojmů některých hráčů je však opak pravdou.

Titul je totiž založený na reálné fyzice. Uživatelé tak budou muset pokládat každou Nateovu nohu – musí fyzicky provést každý Nateův krok. Kvůli tomu to zatím vypadá, že bude docela těžké někam dojít, šplhat po úpatí hory nebo chodit po úzkých prknech mezi jednotlivými roklemi. Vše by se ale měl hlavní hrdina postupně naučit.

Na druhou stranu by právě samotná chůze a další reakce hlavního hrdiny měly být tou zábavnou částí hry. Nejde jen o pády – pobavit mohou i klopýtání, nadávání nebo setkávání s jinými postavami během hraní.

Foto: archiv tvůrců

Díky reálné fyzice by mělo být těžké někam dojít, šplhat anebo dokonce chodit na úzkých prknech.

Myšlenka samořízené hry

Podle webu PC Gamer by měl k humoru také přispět i speciální dynamický soundtrack složený ze 420 beatů a vibrací, včetně štěbetání ptáků, cvrlikání zvířátek a dalších lesních zvuků.

Prostředí kolem hlavního hrdiny by navíc mělo reagovat na to, co zrovna dělá. Pokud se plahočí stálým tempem, svět kolem něj by ho měl povzbuzovat. Když se naopak bezmocně plácá v blátě, zní to skoro, jako by se lesní tvorové smáli.

Hlavní hrdina by sice neměl mít boty, ale několik pokrývek hlavy a plně dynamickou zašpinitelnou kombinézu ano. A to se vyplatí.

Foto: archiv tvůrců

Ve hře by se měl objevit speciální dynamický soundtrack složený ze 420 beatů a vibrací.

„Videohra Baby Steps je postavena na myšlence samořízené hry. V cestě vám tak nestojí žádné umělé překážky a nemusíte se starat o věci jako zdraví nebo smrt. Jste to jen vy a prostředí,“ popsali tvůrci hru pro web The Verge.

„Myslíme si, že jsme z Natovy situace utkali také pěkný příběh, který nutí k zamyšlení. A hra je plná dalších překvapení,“ dodali.

Videohra Baby Steps by měla vyjít během roku 2025 pro PlayStation 5 a PC. Už teď ale víme, že se bude jednat opravdu o originální počin.

Foto: archiv tvůrců

Podle tvůrců je nová videohra založená na myšlence samořízené hry, při které se uživatelé nebudou muset starat o smrt, zdraví a různé překážky.

Výběr článků

Načítám