Hlavní obsah

Amazon přihlásil miliony lidí ke službě Prime. FTC ho žene k soudu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Seattle

Společnost Amazon čelí obvinění, že neoprávněně přihlásila miliony uživatelů do placeného programu Amazon Prime a ztížila jim možnost zrušení této prémiové služby. K soudu žene internetového giganta americká Federální obchodní komise (FTC). Upozornil na to server CNN.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Ilustrační foto

Článek

O podání žaloby informovala komise ve středu na svých internetových stránkách. FTC se konkrétně zabývá postupy pro registraci a zrušení předplatného služby Prime od března 2021.

„Amazon lidi oklamal. Bez jejich souhlasu je lapil do spirály opakovaných předplatných, čímž uživatele nejen frustroval, ale také je připravil o značné peníze,“ komentovala žalobu předsedkyně FTC Lina Khanová.

Amazon měl v dubnu provést určité změny v postupu zrušení předplatného pod silným tlakem ze strany FTC, ale podle regulátora „porušování předpisů stále pokračuje“.

Meta není jediná. Za porušení GDPR platily obří pokuty Google i Amazon

Internet a PC

Nátlakové i klamavé uživatelské rozhraní

„Amazon záměrně podvedl miliony spotřebitelů, aby se nevědomky zaregistrovali do služby Amazon Prime. Společnost k tomu používala manipulativní, nátlakové nebo klamavé uživatelské rozhraní,“ citoval v prohlášení FTC server CNN.

Regulační orgán se prostřednictvím žaloby snaží dosáhnout udělení finanční sankce a soudního zákazu s cílem zabránit budoucím porušením předpisů.

Předplatitelé služby Amazon Prime v USA za řadu výhod platí ročně 139 dolarů (3070 Kč), případně 14,99 USD měsíčně (330 Kč). Za to získají rychlejší a bezplatné doručení objednávek z Amazonu, exkluzivní členské ceny i přístup ke streamovacím platformám pro video a hudbu.

Amazon Prime má více než 200 milionů předplatitelů. Podle FTC vydělává americký internetový gigant jen díky této oblasti svého podnikání 25 miliard dolarů ročně. „Zvyšování počtu předplatitelů je jedním z hlavních obchodních cílů společnosti Amazon a také hlavním cílem programu Prime,“ uzavřela komise.

Neomezené volání zadarmo? Amazon chce lézt do zelí operátorům

Mobil

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám