Hlavní obsah

Zara stáhla reklamní kampaň, podle kritiků připomínala mrtvé Palestince

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Španělský oděvní řetězec Zara stáhl ze svých internetových stránek a z aplikace reklamní kampaň s figurínami, kterým chyběly končetiny, a se sochami zahalenými do bílých prostěradel.

Foto: Susana Vera, Reuters

Zara

Článek

Podle kritiků, kteří volali po bojkotu firmy, reklama připomínala mrtvoly v Pásmu Gazy, kde v současné době válčí Izrael s radikálním palestinským hnutím Hamás. Informoval o tom dnes list The Times.

Oděvní řetězec uvedl, že lituje „nedorozumění“ ohledně snímků, které vyvolaly silné reakce na internetu a které přinesly výzvy propalestinských aktivistů k bojkotu kampaně.

Společnost uvedla, že někteří zákazníci v nich „viděli něco, co bylo daleko od záměru při jejich vytváření“.

Majitel Zary zvýšil pololetní zisk o 40 procent

Ekonomika

Podle společnosti Inditex, která vlastní Zaru, byla změna součástí běžného postupu obnovování obsahu. K výzvám k bojkotu se nevyjádřila, ale uvedla, že kolekce s názvem Atelier byla koncipována v červenci a fotografie byly pořízeny v září.

Válka mezi Izraelem a Hamásem začala 7. října, když palestinští ozbrojenci vtrhli na jih Izraele a zavraždili přitom na 1200 lidí. Izraelské bombardování a pozemní operace si v Gaze vyžádaly už přes 18 400 mrtvých, uvádějí místní zdravotnické úřady.

Na účtu Zary na sociální síti Instagram se objevily desítky tisíc komentářů k fotografiím, mnohé s palestinskými vlajkami, zatímco na sociální síti X se šířil hashtag „#BoycottZara“ (bojkotujte Zaru).

Na jedné z fotografií je zachycena modelka, jak nese figurínu zahalenou do bílého pláště, a na další je figurína bez rukou. Podle kritiků připomínaly fotografie mrtvol v bílých rubáších v Gaze.

Na fotografiích je zřejmě zobrazen umělecký ateliér s žebříky, balicím materiálem, dřevěnými bednami a jeřáby a asistenti v montérkách. Zara uvedla, že jediným účelem kampaně bylo „předvést řemeslně vyráběné oděvy v uměleckém kontextu“.

Zara stáhla kritiku nucené práce v čínských táborech pro Ujgury

Zahraniční

Prodejce při uvedení kolekce 7. prosince uvedl, že byla inspirována pánskou krejčovskou prací z minulých století.

Reakce podle britského deníku poukazuje na zvýšenou citlivost, které mezinárodní značky čelí v době, kdy se boje v Pásmu Gazy zintenzivňují a kdy sílí výzvy k bojkotu firem.

Fotografie, které se v pondělí ráno objevily na domovské stránce internetového obchodu Zara, už dnes nebyly na webových stránkách ani v jeho aplikaci k vidění.

Není to poprvé, co se reklamní kampaň stala předmětem kontroverze.

Značka Dolce & Gabbana byla v roce 2018 odstraněna z internetových obchodů v Číně, když kampaň zobrazující modelky, které se snaží jíst italské jídlo hůlkami, místní celebrity a sociální média odsoudily jako rasistickou.

Loni se Zara dostala pod palbu kritiky některých Palestinců a Izraelců, když šéf místní franšízy tohoto prodejce v Izraeli uspořádal předvolební akci pro ultranacionalistického politika.

Zakladatel Zary lije miliardy do nemovitostí

Ekonomika

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám