Hlavní obsah

Začala stavba dalšího úseku D35 u Vysokého Mýta

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vysoké Mýto

O dalších 7,6 kilometru se prodlouží dálnice D35, která má být spolu s D11 v budoucnu severní alternativou přetížené D1. U Vysokého Mýta začala v pondělí stavba úseku mezi obcí Džbánov a Litomyšlí. Práce za 3,42 miliardy potrvají necelé tři roky.

Zahájení stavby dalšího úseku D35Video: Ludmila Žlábková, Novinky

 
Článek

„Trasa stavby vede za křižovatkou Džbánov, kde navazuje na již rozestavěný úsek Vysoké Mýto - Džbánov. Nebude to vůbec jednoduchý úsek. Bude nutné postavit 138 stavebních objektů včetně devíti mostů o délce tisíc sto metrů. Také musíme překlenout ochranné pásmo vodního zdroje Pekla,“ uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.

Konkrétně úsek Džbánov-Litomyšl měří 7589 metrů. Dva z mostů jsou nad dálnicí. Součástí stavby je rovněž mimoúrovňová křižovatka Řídký, 5263 metrů protihlukových stěn a odpočívka Hrušová. Kromě toho stavbaře čekají přeložky silnic, cest a inženýrských sítí.

Foto: Josef Vostárek, ČTK

Stavba dálnice D35 Vysoké Mýto - Džbánov

Staví zde Poláci

Stavbu realizuje polská firma Budimex. Je to její první zakázka na české liniové stavbě. Původně měli Poláci stavět také úsek dálnice D11 z Trutnova k polským hranicím, ale Úřad pro ochranu hospodářské soutěže výsledky soutěže zrušil, takže se tendr vrátil k novému hodnocení nabídek.

Poláci mohou začít stavět na D35. Konkurence tady na rozdíl od D11 stáhla krovky

Ekonomika

Dálnice D35, kopírující původní silnici první třídy číslo 35, vede z Liberce na Jičín, odtud do Hradce Králové, tento úsek by měl být dokončen do roku 2028, a dále skrz Pardubický kraj na Olomouc.

„Už v únoru jsme zahájili stavbu úseku mezi Křelovem a Slavotínem u Olomouce, v dubnu spustíme práce mezi Ostrovem a Vysokým Mýtem,“ zmínil ministr dopravy Martin Kupka (ODS) a potvrdil, že D35 je prioritou vlády.

Dokončena do šesti let

„Do konce letošního roku se z ní stane největší dálniční staveniště ve střední Evropě, protože pracovat se bude zároveň na čtyřiašedesáti kilometrech tohoto klíčového dopravního tahu,“ míní Kupka.

„Intenzita prací se výrazně zrychlila. Vykoupili jsme pozemky, zajistili územní rozhodnutí a stavební povolení v právní moci. Nyní vše směřuje k tomu, že bude celá dálnice do šesti let dokončená,“ slíbil generální ředitel Radek Mátl. Aktuálně se staví 40 kilometrů D35 na pěti úsecích.

Foto: Josef Vostárek, ČTK

Stavba dálnice D35 Vysoké Mýto - Džbánov

Foto: Josef Vostárek, ČTK

Stavba dálnice D35 Vysoké Mýto - Džbánov

D35 se staví už 50 let. A nestojí ani polovina, upozornil NKÚ

Domácí

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám