Hlavní obsah

Výrobci se snaží zlevnit e-auta na úroveň klasických vozů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tlak levné konkurence z Číny začíná být znát. Velké evropské a americké automobilky chtějí snížit náklady na výrobu elektrických modelů na úroveň a ziskovost běžné u aut se spalovacím motorem.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

Nabíjení elektromobilu

Článek

V Evropě se o to podle agentury Reuters snaží Renault a skupina Stellantis, která zahrnuje například značky Fiat, Chrysler, Peugeot a Citroën. Ve Spojených státech rozšiřují kvůli tlaku na pokles nákladů partnerství General Motors a Ford.

Právě vysoká cena elektromobilů je jedním z hlavních důvodů, proč jejich prodeje zaostávají za očekáváním. V lednu sice meziročně vzrostly o 69 procent, byly ale o čtvrtinu nižší než v prosinci, když se promítly i snížené pobídky na jejich nákup v Německu a Francii. Prodeje tam klesly meziměsíčně o polovinu.

„Pokud bych uvažoval v krátkodobém horizontu, mohl bych okamžitě zvýšit prodeje elektrických aut pouhým snížením marží,“ řekl ředitel Stellantis Carlos Tavares.

Rada EU přijala předpis o rozšíření dobíjecích stanic pro elektroauta

AutoMoto

Menší baterie?

V této situaci zvyšují vývoz do Evropy čínské automobilky jako BYD a další prodejci levných elektroaut. Američtí výrobci se obávají, že čínské firmy postaví továrny v Mexiku a budou ve velkém dodávat i do USA.

Šéf Renaultu Luca de Meo uvedl, že snížení cen bude jednodušší u menších elektrických vozů, protože výrobci mohou zmenšit baterii, která se na ceně elektromobilů podílí asi ze čtyřiceti procent. Ceny větších vozů kvůli potřebě větší baterie ale podle jeho slov zůstanou vyšší.

Z Číny vyplula do Evropy první nákladní loď s elektromobily

Stalo se

Reklama

Výběr článků

Načítám