Článek
„Mírný dvouprocentní pokles vnímám v současné složité době jako dobrý výsledek. Výroba elektrifikovaných vozidel v tomto období dál posilovala - elektromobily a plug-in hybridy představovaly již téměř pětinu veškeré domácí výroby. Stejný trend potvrzuje i více než čtyřnásobný nárůst výroby elektrobusů,“ řekl jeho výkonný ředitel Zdeněk Petzl.
„To vše ukazuje, že české automobilky dokážou technologickou transformaci proměnit v konkrétní výsledky,“ dodal.
Největší domácí automobilka Škoda Auto vyrobila ve svých tuzemských závodech od ledna do konce října 784,5 tisíce osobních automobilů, což představuje nárůst o 2,7 procenta. Elektromobily a plug-in hybridy tvořily 22,7 procenta celkové produkce značky.
Produkce v nošovickém závodě automobilky Hyundai klesla meziročně o 16,1 procenta na necelých 238,5 tisíce vozů. Z celkového počtu vozidel mělo 29,5 tisíce čistě elektrický a 27,2 tisíce plug-in hybridní pohon.
V posledních měsících se výroba ve slezském závodě zastavuje některé pracovní dny každý měsíc, například v listopadu se nevyrábělo dva dny. Důvodem odstávek je nižší poptávka po autech.
Vyrobilo se více autobusů
Z výrobní linky automobilky Toyota Motor Manufacturing v Kolíně sjelo přes 191 tisíc vozidel, tedy o 0,1 procenta meziročně méně. Více než polovinu z celkového objemu tvořily hybridní vozy Yaris HEV, druhou polovinu pak modely se spalovacím motorem. Toyota zároveň nedávno spustila produkci nového modelu Toyota Aygo X Hybrid, který je aktuálně nejdostupnější hybrid značky v Evropě.
Výroba autobusů se zvýšila o 28 procent na 4588 vozidel. Ve vysokomýtském Iveco CR bylo vyrobeno 4232 autobusů, libchavský závod SOR vyrobil 331 vozidel.
Tradiční výrobce motocyklů Jawa Moto vykázal meziroční pokles výroby o 29 procent na 598 strojů.


