Hlavní obsah

V EU se prodalo více vozů, klesá zájem o auta na benzin a naftu

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se od začátku roku do konce října meziročně zvýšil o 1,4 procenta na více než 8,974 milionu. Celkový objem prodaných vozů přesto zůstává hluboko pod úrovní před pandemií covidu-19. Vyplývá to z údajů o registracích nových vozů, které zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační fotografie

Článek

„Mírný nárůst registrací osobních vozidel ukazuje, že se evropský automobilový trh po několika slabších měsících stabilizuje. Ve firemním segmentu, který je pro registrace klíčový, vidíme postupný návrat k pravidelné obnově flotil,“ okomentoval data analytik Jiří Štoček ze společnosti Raiffeisen.

Tržní podíl bateriových elektromobilů dosáhl s prodeji ve výši přesahující 1,47 milionu automobilů za prvních deset měsíců roku 16,4 procenta. Stále je ale pod úrovní potřebnou v této fázi přechodu od spalovacích motorů, jak ji předepisuje Zelená dohoda pro Evropu (Green Deal), napsala ACEA.

Hybridní elektromobily vedou jako nejoblíbenější typ pohonu mezi kupujícími, na popularitě získávají plug-in hybridy.

Nárůst registrací elektromobilů zaznamenaly za prvních deset měsíců čtyři největší trhy v EU, které dohromady tvoří 62 procent registrací elektromobilů. A to německý, belgický, nizozemský a francouzský.

Počet registrací benzinových aut se do konce října snížil o 18,3 procenta, pokles přitom zaznamenaly všechny hlavní trhy. S počtem 2,459 milionu dosud registrovaných nových vozů klesl tržní podíl aut na benzin na 27,4 procenta z 34 procent ve stejném období loni.

Podobně se trh s naftovými auty snížil o 24,5 procenta, takže jeho tržní podíl za období od začátku roku do konce října tvořil 9,2 procenta.

Škodovce se dařilo

Pozici největší evropské automobilky si udržela skupina Volkswagen, která v říjnu meziročně zvýšila prodej o 7,9 procenta na 264 tisíc vozů. Podíl na trhu činil 28,8 procenta. Od počátku ledna firma zaznamenala nárůst prodeje o 5,1 procenta.

Součástí skupiny je i česká Škoda Auto, která prodej v říjnu zvýšila o 12,8 procenta a jejíž podíl na trhu činil 7,6 procenta. Od začátku roku Škoda zvýšila prodej o 10,6 procenta.

Výběr článků

Načítám