Článek
„Důvodem je i nadále reakce na vývoj na trhu a poptávku po vozidlech,“ řekl mluvčí automobilky Jan Rodek. Více situaci nechtěl komentovat.
V říjnu se v Nošovicích nevyrábělo tři dny, v září byla ve slezském závodě výroba zastavena v pěti dnech a kromě toho ještě na třech směnách. Předtím měla automobilka dva nevýrobní dny v lednu a dva v únoru.
Nadřízení zaměstnanci určují, kteří jejich podřízení i při odstávkách půjdou standardně do práce. Ostatní jsou doma se sedmdesáti procenty průměrného výdělku.
Loni slezský závod vyrobil téměř 331 tisíc, o 9610 vozů méně než v roce 2023. Pokles činil meziročně 2,8 procenta. Letošní plán výroby byl zhruba 295 tisíc vozů.
Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Závod má přibližně 3100 zaměstnanců, dalších asi 8700 lidí pracuje pro jeho přímé dodavatele.
Loni slezský závod vyrobil více než 330 890 aut, o 9610 vozů méně než v roce 2023. Pokles činil meziročně 2,8 procenta. Letošní plán výroby je zhruba 295 tisíc vozů.



