Hlavní obsah

Vlaky z Polska do Adršpachu jezdí poloprázdné

Právo, Vladislav Prouza

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zájem o sezonní vlakové spoje z Trutnova a Adršpachu do polské Sędzisławi a Wałbrzychu letos citelně ochabl. Královéhradeckým krajem a Dolnoslezským vojvodstvím dotované vlaky vylidnil covid-19.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Vstup do skal

Článek

Vlaky mají postupně odlehčit přehuštěným úzkým okresním silnicím na polské a české straně.

Přeshraniční vlaky od roku 2008 jezdily od konce dubna do konce září. Sezonu letos zkrátil koronavirus. „Začali jsme jezdit teprve začátkem července. Zájem je oproti loňsku, kdy vlaky jezdily plné a leckdy bylo nutné spoje posilovat, výrazně nižší.

Možná o desítky procent. Lidé, již se zprvu báli cestovat vlakem, se pomalu osmělují a zvolna jich přibývá. Vliv na úbytek cestujících má skutečnost, že pasažéři musejí mít ve vlaku na polském území roušky,“ potvrdil předseda představenstva dopravní společnosti GW Train Regio Peter Bosáček.

Do Lednice míří trochu jiní turisté

Cestování

Odliv pasažérů by neměl napříště ovlivnit nynější jízdní řád přeshraničních vlaků. Spoje z Trutnova jezdí oproti loňskému pouze víkendovému provozu od letoška každodenně ve frekvenci čtyř denních spojů. První vyjíždí z Trutnova o půl šesté ráno a poslední vyráží ze Sędzisławi v půl sedmé večer. Vlakem z Polska do Adršpachu se lze stále dopravit čtyřikrát denně jenom o víkendech. „Nemám signály, že by mělo ze strany objednavatele dojít k jakémukoliv omezení dopravy. Počítáme s frekvencí minimálně jako v letošním roce,“ podotkl Bosáček.

Vlaků by možná lidé využívali víc, kdyby jezdily každou hodinu
Peter Bosáček

Cesta z Wałbrzychu do Adršpachu, kde se ročně vystřídá okolo tří set tisíc návštěvníků, vyjde rodinu laciněji než jízda autem. Navíc bez nutnosti hledat místo na přeplněných parkovištích a kličkování mezi policejními zátarasy. Trasa vede stále divokou krajinou bývalých Sudet.

Do pohraničí se vracejí němečtí zákazníci

Domácí

„Problém je v tom, že cestující vlakem musejí dbát jízdních řádů. Lidé se většinou nechtějí nechat ničím limitovat a omezovat. Vlaků by možná využívali víc, kdyby jezdily každou hodinu. To by ale nikdo nezaplatil,“ míní Bosáček.

Vlakové spoje z Trutnova a Adršpachu do Sędzisławi a Wałbrzychu, kam lze za zhruba hodinu dorazit za necelých 55 korun, umožnují přímé napojení na polskou vnitrostátní železniční síť. Cestující z českého příhraničí tak mohou s jedním přesedáním za necelých deset hodit dorazit k Baltskému moři v přístavním městě Gdaňsk.

Reklama

Výběr článků

Načítám