Hlavní obsah

Ve finském parlamentu už se nebudou prodávat nápoje firmy PepsiCo. Nestáhla se totiž z Ruska

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V budově finského parlamentu už se nebudou prodávat produkty společnosti PepsiCo. Tento americký gigant v oblasti nealkoholických nápojů totiž i nadále podporuje ruskou ekonomiku tím, že pokračuje ve svých aktivitách v zemi, která loni v únoru zahájila invazi na Ukrajinu. Informuje o tom finský list Yle, podle kterého chce místní parlament jít příkladem všem Finům.

Foto: Mario Anzuoni, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Finský parlament s tím přišel ve středu, tedy jen dva dny poté, co ho k tomuto kroku vyzval poslanec Tuomas Kettunen.

Ten na parlament apeloval v pondělí ve svém tiskovém prohlášení, ve kterém uvedl, aby Finsko „šlo příkladem“ a zastavilo prodej „krvavé Pepsi“.

Zákaz prodeje produktů Pepsi pro list Yle potvrdil i vedoucí restaurace finského parlamentu, který prohlásil, že všechny výrobky této americké společnosti byly z prostor již odstraněny.

Největší ukrajinský pracovní portál ukončil spolupráci se značkami fungujícími v Rusku

Zahraniční

NACP: Pepsi je mezinárodní sponzor války

Kettunenovo pondělní prohlášení přišlo v reakci na zprávu Národní agentury pro prevenci korupce (NACP), která 1. září zařadila společnost PepsiCo na seznam mezinárodních sponzorů války.

I po zahájení invaze na Ukrajinu totiž pokračovala v činnosti v Rusku a nadále odváděla daně do rozpočtu tohoto agresorského státu.

„Navzdory slibu společnosti PepsiCo, že omezí veškeré aktivity v Rusku, uvádí kariérní stránka společnosti více než 580 volných pracovních míst v zemi,“ uvedla NACP.

Společnost PepsiCo přitom prodává nejen oblíbené nápoje Pepsi, ale také například 7up, Mirindu nebo Mountain Dew. Výrobu těchto nápojů sice v Rusku minulé září ukončila, stále je však v této zemi prodává.

List Russia Briefing s odkazem na agenturu Bloomberg uvedl, že se zisk společnosti PepsiCo v roce 2022 v porovnání s předchozím rokem zvýšil o 16 procent. Tržby z prodejů se navíc měly dokonce zčtyřnásobit.

Pepsi výrazně vzrostl zisk na 37 miliard, vedení srší optimismem

Ekonomika

Reklama

Výběr článků

Načítám