Článek
Tržby z prodeje celé skupiny Volkswagen vzrostly v prvních devíti měsících roku o 0,6 procenta na 239 miliard eur.
V samotném třetím čtvrtletí koncern zaznamenal provozní ztrátu ve výši 1,3 miliardy eur, která byla způsobena hlavně miliardovými náklady v souvislosti s americkými cly a změnou strategie její dceřiné společnosti Porsche.
„Při pohledu na prvních devět měsíců nadále vidíme smíšený obraz,“ uvedl ve výsledkovém reportu finanční ředitel a provozní ředitel Volkswagen Group Arno Antlitz.
Produktová ofenziva se podle něj vyplácí. „V Evropě pochází každý čtvrtý elektromobil z koncernu Volkswagen. A s restrukturalizací nadále dosahujeme dobrého pokroku,“ tvrdí.
Škoda boduje se svými elektromobily
To, že je výsledek koncernu ve srovnání s předchozím rokem výrazně slabší, je podle Antlitze způsobeno i nárůstem prodeje elektromobilů s nižší marží. Klíčové nyní podle něj bude bude „strategické využití našeho rozsahu a ještě efektivnější využití synergií v rámci skupiny“.
Zatímco provozní zisk celé skupiny VW spadl o více než polovinu, české Škodě Auto za první tři čtvrtletí letošního roku vzrostl meziročně o 5,4 procenta na 1,79 miliardy eur (zhruba 43,6 miliardy Kč). Tržby jí pak stouply o 9,5 procenta na 22,34 miliardy eur.
Od ledna do září Škoda prodala 870 tisíc vozů, což je o 7,5 procenta více než před rokem. Za růstem prodeje stála zejména silná poptávka po sportovně-užitkových vozech Elroq a Enyaq s elektrickým pohonem. Škoda Auto se tak stala jednou z nejúspěšnějších automobilek na evropském trhu s automobily s čistě elektrickým pohonem, uvedl Volkswagen.
Automobilka Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody. Výrobní kapacity má také v dalších zemích, například v Číně, Indii a na Slovensku.


