Článek
Kromě zastavení výroby zvažuje Volkswagen také zkrácení pracovní doby.
Jak informuje Bild, automobilka má tento týden stále dostatek materiálu na udržení výroby, nejisté jsou však následující týdny.
Podle zprávy by jako první byla zastavena výroba modelu Golf v hlavním závodě ve Wolfsburgu. Následně by byl postižen Tiguan.
Původ krize u největší evropské automobilky spočívá v konfliktu kolem výrobce čipů Nexperia. Pod tlakem Spojených států převzalo Nizozemsko 30. září kontrolu nad společností, která je součástí čínské technologické skupiny Wingtech. V reakci na to Čína zavedla zákaz vývozu některých komponentů. Od té doby se výroba čipů v Nexperii částečně zastavila.
Čína také od listopadu zpřísní vývoz vzácných kovů, což zkomplikuje situaci průmyslových podniků téměř po celém světě. Globální výrobci automobilů proto prohledávají svět ve snaze najít klíčové materiály, přičemž jejich vedoucí pracovníci se obávají, že by čínská stopka exportu mohla vést k nedostatku dílů a uzavření závodů.