Hlavní obsah

Pozdvižení v Paříži. Shein se tam chystá otevřít kamenný obchod

2:15
2:15

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Firma Shein, asijský online prodejce levné módy, otevře ve Francii několik kamenných obchodů. Možnost vyzkoušet si zboží dříve, než jej zaplatí, budou mít od listopadu kupující třeba v Paříži. Řadě milovníků tradiční francouzské módy se ale tento směr vůbec nelíbí.

Foto: Edgar Su, Reuters

Shein bude mít obchod v srdci Paříže. Ilustrační foto

Článek

Kromě otevření obchodu v Paříži chystá Shein podle agentury Bloomberg kamenné obchody i v dalších francouzských městech - Dijonu, Grenoblu, Remeši, Limoges a Angers.

Asi nejvíc se zatím mluví o tom pařížském, a to zejména kvůli tomu, že by se měl Shein zařadit mezi obchodníky v BHV Marais.

Jde o historický pařížský několikapatrový obchodní dům, který se nachází v centru Paříže přímo naproti radnici ve čtvrti Le Marais. Původně to byl malý obchod, který se postupně rozrostl v jeden z nejznámějších obchodních domů ve Francii.

Dlouho byl ve vlastnictví společnosti Galeries Lafayette, ta jej však spolu s dalšími sedmi obchodními domy v jiných městech prodala firmě Société des Grands Magasins (SGM), jež si ponechala právo používat jméno francouzského maloobchodníka.

Foto: Profimedia.cz

BHV Marais

V souvislosti s otevřením čínského obchodu s levnou módou v  ikonickém obchodním domě z konce 19. století v centru Paříže se ozývají kritické hlasy o oslabení image francouzské módy a nedostatku respektu vůči věrným zákazníkům BHV. Sama Galeries Lafayette se nechala slyšet, že hodnoty Sheinu nesdílí a hodlá plánům SGM zabránit.

SGM reagovala, že jsou její kroky v souladu s podmínkami dohody mezi ní a bývalým vlastníkem nemovitostí.

„Společnosti SGM a Shein se společně snaží přilákat mladší a propojenější klientelu a zároveň zachovat historickou DNA obchodních domů,“ uvedly společnosti ve společném prohlášení, přičemž vyzdvihly i to, že tím ve Francii vytvoří přímo či nepřímo 200 pracovních míst.

Společnost Shein je známá především obchodováním ve virtuálním prostředí. V různých koutech světa ale otevírá už i kamenné obchody, většinou šlo ale zatím o takzvané pop-up prodejny, dočasné provozy, které mají hlavně nalákat zákazníky.

Výběr článků

Načítám