Hlavní obsah

Pošta zrušila tendr na průzkum spokojenosti. Měl stát 40 milionů

Česká pošta v únoru vypsala tendr na měření spokojenosti zákazníků. Jeho maximální hodnota na čtyři roky měla být 40 milionů korun. Na soutěž upozornily úterní Hospodářské noviny. Nejen odboráři firmy se pozastavili nad tím, proč platit za měření spokojenosti zákazníků v době vyostřené debaty kolem rušení 300 poboček, propouštění zaměstnanců a stávkové pohotovosti vyhlášené některými z menších odborových svazů.

Foto: Milan Malíček, Právo

Pobočka České pošty na Petřinách

Článek

Pošta má navíc v příštích letech projít velkou transformací, rozdělením podniku a úpravou služeb.

Právo se v úterý ráno obrátilo s žádostí o reakci na ministerstvo vnitra i o vysvětlení od vedení České pošty. Před polednem pošta oznámila v tiskové zprávě, že zmíněný tendr zrušila.

„Tendr byl vypsaný v únoru za bývalého vedení podniku. V současné době, kdy musíme hledat úspory napříč firmou, uzavíráme z ekonomických a legislativních důvodů pobočky a propouštíme zaměstnance, není možné realizovat veřejné zakázky, které nejsou pro chod firmy či transformační proces nezbytně nutné,“ řekl pověřený zástupce generálního ředitele České pošty Miroslav Štěpán.

Pošta nakonec propustí méně lidí, než se čekalo

Ekonomika

„Centrální nákladová komise, kterou jsem zřídil kvůli jasným pravidlům a transparentnímu posouzení, které investice uskutečníme a které ne, mi dnes doporučila tendr na průzkum spokojenosti zrušit. To jsem také udělal,“ dodal s tím, že formálně se tendr tímto způsobem uzavře v jednotkách dnů. Další obdobné veřejné zakázky procházejí revizí, a pokud nebudou pro poštu nezbytné, také je zastaví.

Rušení poboček

Česká pošta chce kvůli úsporám v polovině roku zavřít 300 z 3200 poboček a propustit okolo 1500 z 23 000 zaměstnanců. To by jí mělo snížit náklady o zhruba 700 milionů korun ročně. Část rušených poboček, které jsou v jejím vlastnictví, chce nabídnout k prodeji obcím anebo ve veřejných dražbách. Z prodeje předpokládá výnos 750 milionů Kč.

Pokud by podnik nepřistoupil k úsporám a nezahájil transformaci, hrozila by mu již letos ztráta kolem čtyř miliard korun a insolvence. Důvodem propadu je snižující se zájem o služby a stále nižší vytíženost přepážek. Ta za posledních pět let klesla o 42 procent.

Bartoš hájí rušení pošt. Nešlo to jinak, tvrdí

Domácí

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám