Hlavní obsah

Metro začne jezdit do severní části metropole

– PRAHA

Od sobotního rána se lidem ze severní části Prahy, především ze sídlišť Kobylisy a Severní město, výrazně zkrátí cesta do centra. Pražský dopravní podnik prodlouží stávající linku C podzemní dráhy o dvě stanice, Kobylisy a Ládví. Podnik slíbil že první lidé by se metrem mohli svézt už v pátek večer.

Foto: argo
Článek

Zástupci pražského magistrátu slavnostně otřevřeli část trasy dnes v poledne.

"Předpokládáme, že nový úsek využije v ranní dopravní špičce oběma směry asi 50 tisíc lidí každý den," řekla Novinkám mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová.

Podle ní prodloužení linky C usnadní dopravu obyvatelům Severního města, tedy sídlišť v Kobylisích a v Ládví. Pohodlnější dopravu to bude znamenat i pro mimopražské obyvatele, kteří do metropole jezdí za prací příměstskými autobusy.

"Všechny autobusy, které dosud končily na Nádraží Holešovice, teď budou ukončeny už v Ládví, lidem to ušetří čas," řekla Kuchařová.

Do Ládví se rovněž přesunou záchytná parkoviště a změny pocítí i tramvajová doprava. Do Kobylis sice budou sice jezdit všechny linky jako dosud, ale některé zastávky se přemístí.

Další stanice v Letňanech

Ještě před otevřením trasy se začalo stavět další prodloužení linky směrem do Letňan. Postaví sdružení firem Metrostav, Skanska CZ  a Subterra. Tato trať, dlouhá 4,6 kilometrů, ulehčí hlavně obyvatelům sídliště Prosek a Letňany.

"Má 3 stanice pracovně nazývané Prosek I - na křižovatce ulic Vysočanská a Lovosická, Prosek II - na křižovatce ulic Vysočanská a Prosecká a konečnou stanici Letňany - jižně od obce Letňany a východně od ulice Kbelské," sdělil Milan Jindra z dopravního  podniku.

Úsek by měl být dokončen v roce 2008 a bude stát téměř 15 miliard korun.

Historie otevírání stanic pražského metra
datum zprovozněnílinkaúsekdélkapočet stanic
10. 5 1974CKačerov - Florenc6,6 km9
12. 8. 1978ADejvická - náměstí Míru4,7 km7
7. 11. 1980CKačerov - Háje5,3 km4
19. 12. 1980ANáměstí Míru - Želivského2,6 km3
3. 11. 1984CFlorenc - Nádr. Holešovice2,2 km2
2. 11. 1985BSmích. nádraží - Florenc4,9 km7
11. 7. 1987AStrašnická1,3 km1
26. 10. 1988BSmích. nádraží - Nové Butovice4,9 km3
4. 7. 1990ASkalka1,4 km1
22. 11. 1990BFlorenc - Českomoravská4,4 km4
11. 11. 1994BNové Butovice - Zličín5,1 km5
8. 11. 1998BČeskomoravská - Černý Most6,3 km5
17. 10. 1999BHloubětín-1
8. 6.  2001BKolbenova-1
25. 6. 2004CNádr.Holešovice - Ládví3,9km2
Zdroj: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Úsek Nádraží Holešovice - Ládví

:: Stavba stála 8,7 miliardy korun

:: Metro překonává výškový rozdíl 112 metrů, vede pod Vltavou

:: Stanice Kobylisy je 31 metrů pod povrchem

:: Stanice Ládví je 7 metrů pod povrchem

:: Pražské metro nyní bude mít 53 stanic a tratě budou měřit 54 kilometrů

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám