Článek
Loni v prvním ročníku ankety zvítězil poplatek za příchozí platbu, a není tak zařazen v letošním ročníku. "Může to být náhoda, ale několik týdnů poté hned tři banky (Poštovní spořitelna, eBanka a Raiffeisenbank) tento poplatek zrušily," uvedl Nacher.
Poštovní spořitelna, která je značkou Československé obchodní banky pro drobné klienty, neúčtuje poplatek klientům od června. eBanka neúčtuje příchozí platby od července a Raiffeisenbank od září letošního roku. Většina bank však tento "nejabsurdnější poplatek" účtuje dále.
Portál sestavil ze zaslaných tipů tabulku těch poplatků, které lidé nejčastěji označovali za absurdní. V prvním kole, jenž potrvá do 31. ledna 2007, vyberou návštěvníci webu tři nejabsurdnější poplatky. O těch pak budou hlasovat ve finálovém kole. Nejabsurdnější bankovní poplatek bude vyhlášen na konci února.
Nominované poplatky |
Poplatek za vedení běžného účtu |
Poplatek za vedení (správu) hypotečního účtu |
Poplatek za vedení platební karty (roční) |
Poplatek za vedení kontokorentního úvěru (v momentě, kdy klient není v mínusu) |
Poplatek za správu úrokového zvýhodnění |
Poplatek za zpracování hypotéky |
Poplatky při založení účtu pro právnickou osobu |
Poplatek za zablokování ukradené platební karty |
Poplatek za výběr platební kartou z bankomatu vlastní banky |
Poplatek za transakce do zahraničí (výše poplatku) |
Poplatek za změnu údajů (změna bydliště, nový OP) |
Poplatek za účetní položku |
Poplatek za příjem většího množství roztříděných mincí |
Poplatek za stornování či změnu trvalého příkazu |
Poplatek za neuskutečnění platby (nepřijatý příkaz v rámci sběrného boxu) |
Zdroj: www.bankovnipoplatky.com |