Článek
Po rozdělení společného podniku Kraft Heinz se jedna firma zaměří na kečupy, omáčky, koření a pomazánky a druhá na trvanlivé potraviny a hotová jídla, oznámila společnost.
Podle jejího generálního ředitele Carlose Abramse-Rivery, který má v budoucnu vést byznys s potravinami, se značky za dosavadního stavu nemohly plně prosazovat.
Vedení je podle agentury Reuters přesvědčeno, že v tomto případě neplatí, že větší je lepší, a rozdělené firmy budou moci řídit efektivněji, což pomůže cenám jejich akcií.
Fúzi společností Kraft a Heinz v roce 2015 pomohl zrealizovat legendární americký investor Warren Buffett. Hodnota sloučené skupiny však od té doby klesla o zhruba 60 procent a v poslední době se podnik potýká s přechodem spotřebitelů od známých značek k levnějším alternativám.
Buffett nyní serveru CNBC řekl, že je rozdělením zklamán. Fúze se podle něj sice neukázala jako skvělý nápad, ale nemyslí si, že rozdělení společnosti vyřeší její problémy. Akcie společnosti po Buffettových komentářích klesly o více než sedm procent.

Investor Warren Buffett
Buffettův Berkshire Hathaway je s podílem 27,5 procenta největším akcionářem společnosti Kraft Heinz. Fond se svých akcií nedotkl od zmíněné fúze v roce 2015, která vytvořila potravinářský konglomerát.
Pro a proti
Nejen manažeři firmy ale mají jiný názor než legendární investor Buffett, který se nyní ve svých 94 letech chystá odejít do důchodu. Dobrý nápad to je i podle některých ekonomických analytiků.
Informace o rozdělení se začaly objevovat již v polovině července a akcie firmy od té doby posílily o zhruba šest procent.
„Rozdělení je dobrý krok,“ konstatovala analytička Kim Forrestová ze společnosti Bokeh Capital Partners. „Umožní to investorům vybrat si, do čeho budou investovat. Někteří lidé chtějí stabilnější typ podniku a vyšší dividendy. A pro ty bude potravinářský podnik. Pro lidi zaměřené více na růst bude vhodný podnik zabývající se omáčkami. Takže to dává smysl,“ uvedla.
Podle nedávné analýzy banky JP Morgan se u společností, které se rozdělily před pandemií covidu, jejich ocenění zvýšilo zhruba o desetinu v porovnání s jejich mateřskou firmou. Po pandemii ale naopak ocenění rozdělených firem v průměru kleslo o pět procent.