Hlavní obsah

Komerční banka už rozdává klientům výpovědi

4:51
4:51

Poslechněte si tento článek

Už několik měsíců oslovuje Komerční banka klienty, ať urychleně přejdou na nový typ účtu. Ke změně vyzývá ty, kteří mají starý účet se starým internetovým a mobilním bankovnictvím. Téměř dvěma stovkám lidí, s nimiž se nedohodla, už poslala banka dopis, že pokud na změnu nepřistoupí, učet jim v červenci zruší. Na nový typ bankovnictví přitom musí postupně přejít všichni, i ti, co internetové bankovnictví nepoužívají a nemají to v plánu. Tito lidé už dál nebudou moci mít u KB účet. Banka počítá s tím, že ztratí desetitisíce klientů.

Foto: Novinky

Varování Komerční banky v internetovém bankovnictví

Článek

Na začátku května banka poslala prvním 190 klientům dopis, kterým je informuje o tom, že ke konci července s nimi ukončí smluvní vztah. Účet klienta tak přestane existovat. Peníze na účtu pak budou podle banky k dispozici na kterékoli pobočce KB k výběru v hotovosti nebo odeslání bezhotovostně. Těmto lidem teď běží výpovědní lhůta, kterou mohou až do 24. července zrušit tím, že do nového bankovnictví přejdou.

Hlavně s klienty, s nimiž má delší vztah, se ale Komerční banka podle svého vedení snaží domluvit. „Co se týká stížností na nucenou migraci, myslím, že máme čisté svědomí. V tom, že klientům dlouhodobě říkáme, že starou banku vypneme. Prostě ji nebudeme mít. Než ale přestane existovat, předchází tomu spousta kroků. Snažíme se s klienty různými cestami opakovaně komunikovat,“ řekl Novinkám člen představenstva banky a šéf jejího retailového bankovnictví Miroslav Hiršl.

„Když nám klient rovnou sdělí, že s námi do nové banky nikdy nepůjde nebo to třikrát odmítne, posíláme výpověď. Z právního pohledu je to v pořádku, ale samozřejmě ztráta každého klienta je pro nás nepříjemná,“ dodal.

Buď přejdou, nebo musí jinam

Banka podle něj počítá s tím, že desítky tisíc klientů skončí v jiné bance. „Jako obchodníky nás to bolí, ale buď klienti přejdou do naší nové banky, nebo musejí jít do jiné,“ konstatoval bankéř. KB má asi 1,7 milionu klientů.

Někteří klienti si stěžují na přílišný nátlak ze strany banky. Část lidí, kteří na změnu kývli, poukazuje i na to, že jim banka touto cestou některé služby zdražila. Hiršl však ujišťuje, že každý účet se dá nastavit podle potřeb klienta, aby mu produktově i cenově vyhovoval.

„Nikdy dřív jsme neměli účet zdarma. Teď ho máme, když v cenové nabídce máme čtyři tarify a ten první je opravdu za nulu. A není v tom nic schovaného, jako poplatky za transakce a tak dále. Samozřejmě sada služeb je zde základní. Máte tam platební kartu, mobilní a internetové bankovnictví. Ale pak s každým dalším tarifem přibývá služeb,“ vysvětlil.

Řadě klientů se ale podmínky přechodu do nového bankovního systému nelíbí. Jednou z těch, kterou banka kvůli neprovedené migraci už delší dobu oslovuje, je paní Kateřina, jež si nepřála zveřejnit celé své jméno.

„Rozumím tomu, že inovace jsou potřeba. Nový typ účtu ale nemá stejné parametry a je dražší. Dále jde o pojištění karet, kde místo roční platby 348 korun je nově platba měsíční, ve výši 39, případně 49 korun měsíčně. Změny se týkají i cestovního připojištění. Opět sice dvě varianty, ale také za další příplatky,“ uvedla.

Anketa

Využíváte internetové bankovnictví?
Neustále
78,6 %
Občas
7,1 %
Ne
14,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 31001 čtenářů.

Pokud klient zdražení pociťuje, podle Hiršla je to proto, že používá sadu produktů, které v nové bance KB plus stojí víc. „Každého nejdřív nasměrujeme do tarifu, který nejvíc odpovídá tomu, co měl dosud. Jakmile je ale klient v novém prostředí, může si některý účet zrušit, něco vypnout a dostat se klidně až do tarifu zdarma,“ řekl.

Banka také zdůrazňuje, že zabezpečení účtů je nyní lepší než v jejím starém bankovnictví.

Přechod ze starého do nového systému KB probíhá už od jara 2023, přičemž 90 procent klientů z řad občanů chce mít banka v novém bankovnictví do konce letoška.

V nové bance KB je už 1,2 milionu klientů. „Když se občas ukáže, že nám něco technicky nezafungovalo, dotyčným se omlouváme, případně i vracíme peníze. Takových stížností ale přichází opravdu málo,“ podotkl Hiršl.

Lidí s hypotékou se to zatím netýká

Přechod do nového bankovnictví si rozmýšlejí i někteří klienti s hypotečním úvěrem. Těch se podle Hiršla ukončování vztahů zatím netýká. „Necháváme si je na konec. Ano, k hypotéce v Komerční bance potřebujete mít u nás i běžný účet kvůli splátkám. Ale stačí jednou kývnout a máte ho zdarma. Dovedu si představit, že do budoucna podmínku nutnosti vlastnictví běžného účtu pro některé typy hypoték zrušíme,“ uvedl.

A proč ke změně celého bankovního systému v KB vůbec došlo? Podle šéfa jejího retailového bankovnictví každá banka narazí po určité době na limity v technologiích, na kterých stojí její podnikání. Banka se k tomu podle Hiršla postavila jako k příležitosti, jak vylepšit technická řešení a funkcionality pro klienty, ale třeba i jak zjednodušit svůj sazebník.

„Z nějakých pětatřiceti stránek to jsou jednotky. Zároveň došlo ke zmenšení rozsahu i produktového portfolia, narovnání procesů a sjednocení prostředí,“ dodal Hiršl.

Výběr článků

Načítám