Hlavní obsah

Jílové přichází o dopravní raritu. Kolem města byl totiž vybudován obchvat

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Přímo skrz budovu radnice v Jílovém u Prahy jezdila dosud všechna auta včetně těch nákladních při cestě od Jesenice směrem na Davli. Od úterý mohou řidiči využít nový severní obchvat Jílového.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Jílové u Prahy má nový severní obchvat s autobusovými zastávkami, které symbolicky vyznačili zástupci obce či ministerstva dopravy. Autobusy tady začnou stavět až s novým jízdním řádem

Článek

„Byl to světový unikát, aby silnice druhé třídy procházela radnicí,“ řekl při zprovoznění obchvatu ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Městečko přeložením silnice o unikát přichází. „Téhle rarity se velmi rádi zbavujeme, budova dostává hodně zabrat, auta radnici pořád poškozovala a nemělo cenu to ani opravovat. Třikrát týdně byla znovu a znovu odřená,“ uvedl starosta Jílového Pavel Pešek.

Podle něj po stávající silnici II/105 obcí projede 250 tisíc aut za měsíc, což dokládá důležitost severního obchvatu.

Horní Počernice usilují i o zastřešení části dálnice

Domácí

Úsek dlouhý 1,6 kilometru stál 168 milionů korun a je jednou ze staveb souvisejících s plánovanou dálnicí D3 mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Dálnice se má napojit na Pražský okruh poblíž Jesenice, povede kolem Jílového a dál přes Posázaví na jih.

Proto se musí připravit napojení na dálnici. Počítá se ještě s jižním obchvatem Jílového, nových silnic se má dočkat i Jesenice a severní obchvat si vymínil také Benešov.

„Vše je součástí celého komplexu staveb spojených s dálnicí. Souvisí s tím i výstavba vodovodů do některých lokalit,“ potvrdil Kupka. Stavba chybějící části dálnice by podle něj mohla začít v roce 2027.

„Je třeba zajistit co nejmenší dopad na okolí, ale kapacitnější spojení na jih je nezbytné a je třeba překonat historické zpochybňování této trasy,“ připomněl ministr i odpor vůči dálnici.

Podle kritiků je alternativou rozšíření stávající benešovské silnice I/3, ale podle ministerstva to není dostačující a reálné.

Nejlepší nabídka na stavbu dálnice k Vysokému Mýtu počítá s 1,5 miliardou

Ekonomika

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám