Hlavní obsah

Nejlepší nabídka na stavbu dálnice k Vysokému Mýtu počítá s 1,5 miliardou

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ředitelství silnic a dálnic dostalo tři nabídky uchazečů na výstavbu úseku dálnice D35 z Ostrova do Vysokého Mýta. Nejvýhodnější podalo sdružení firem Eurovia CS a M-Silnice s cenou 1,424 miliardy korun, uvedl na sociální síti X generální ředitel silničářů Radek Mátl. Na stavbu je vydáno pravomocné stavební povolení.

Foto: Josef Vostárek, ČTK

Opravy silnice u Němčic mezi Litomyšlí a Českou Třebovou. Komunikace je jedním z přivaděčů na budoucí dálnici D35.

Článek

Úsek Ostrov - Vysoké Mýto měří téměř sedm kilometrů. Jeho součástí jsou čtyři mosty, jeden nadjezd a další mostní stavba na vedlejší silnici. V projektu je také 778 metrů protihlukových stěn, úpravy a přeložky dalších silnic a inženýrských sítí. Hotový by měl být v roce 2026, naváže na již zprovozněnou dálnici do Ostrova.

Samostatně se bude na trase úseku budovat tunel pod vrchem Homole, který byl vyčleněn kvůli technické náročnosti.

Dálnice D35 má propojit Liberec, Hradec Králové a Olomouc a stát se severní alternativou přetížené dálnice D1 při cestě z Čech na Moravu. Po dokončení bude s délkou 210 kilometrů nejdelší dálnicí v Česku.

Posun u Litomyšle

Silničářům se podařilo odblokovat také stavbu úseku u Litomyšle. Blokoval ji rozklad proti stavebnímu povolení podaný Českým svazem ochránců přírody v Šumperku.

„Ředitelství silnic a dálnic uzavřelo s ochranáři memorandum ke stavbě D35 v úseku Litomyšl – Janov, na základě kterého vyhoví podmínkám Českého svazu ochránců přírody. Ochránci naopak stáhnou svůj rozklad. Všechna rozhodnutí vydaná stavebním úřadem ministerstva dopravy tak nabydou právní moci,“ potvrdil Radek Mátl.

O něco podobného se snaží i pro úsek z Opatovce do Starého Města. „I o tomto úseku vedeme debatu, ale primárně jsme chtěli vyřešit obchvat Litomyšle,“ dodal Mátl.

Z D35 je zatím hotových několik vzájemně nepropojených částí, a to v Libereckém kraji úsek Liberec - Turnov, v Pardubickém kraji úsek Sedlice - Opatovice - Časy - Ostrov a v Olomouckém kraji úseky Mohelnice - Olomouc, obchvat Olomouce a Olomouc - Lipník nad Bečvou.

D35 se staví už 50 let. A nestojí ani polovina, upozornil NKÚ

Domácí

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám