Článek
"Klienti bank chtějí více informací a je pro ně důležité, aby bylo možno tyto informace jednoduše srovnat," říká k výsledkům průzkumu náměstek ministra financí Tomáš Prouza.
Světová banka podle ministerstva financí doporučuje ČR posílit finanční vzdělávání obyvatel. "Pouze vzdělaný spotřebitel dokáže odolat tlakům a nefér praktikám," dodal Prouza.
Ochraně klientů by také podle Světové banky pomohl vznik instituce finančního ombudsmana. "Do konce roku představíme podrobný návrh fungování finančního ombudsmana v ČR," dodává Tomáš Prouza.
"Zpráva také důrazně doporučuje stanovit závaznost etických kodexů pro všechny finanční instituce a vytvořit dostatečně důvěryhodný systém řešení sporů klientů s finančními institucemi," shrnuje obsah doporučení Světové banky ČR Tomáš Prouza.
Češi a bankovní sazebníky: |
92 % klientů má zájem o to, aby byl sazebník součástí smlouvy |
63 % klientů by byla informace o změnách v sazebníku banky v minulosti jedním z kritérií výběru banky |
84 % klientů má zájem o jednoduché srovnání poplatků všech bank na jednom místě |
52 % klientů neví o tom, jaké osobní údaje o nich banka shromažďuje, ale chtějí to vědět |
84 % klientů chce mít právo odmítnout reklamu ve výpisech |
49 % klientů si myslí, že zrušit si účet je spíše složité |
více než polovina uživatelů internetu má zájem klientů o výpisy pouze elektronicky. |
necelá polovina klientů se orientuje v sazebníku své banky |
zdroj: ministerstvo financí |