Hlavní obsah

Do Česka loni přišlo 39 nových obchodních značek, nejvíc za 10 let

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na maloobchodní trh v Česku loni vstoupilo 39 nových značek, nejvíce za uplynulých deset let. Víc než třetina z nich spadá do sektoru jídla, nápojů a potravin, takových značek do ČR přišlo 14. Následovalo módní odvětví s devíti značkami. Podle země původu byla nejvíce zastoupená Itálie s osmi značkami, pět jich přišlo ze Slovenska a čtyři z Francie.

Foto: Profimedia.cz

Restaurace rychlého občerstvení Popeyes na Václavském náměstí v Praze.

Článek

Vyplývá to z informací na webu realitní poradenské společnosti Cushman & Wakefield, která trh z tohoto pohledu sleduje právě deset let. Na informace firmy upozornil server MediaGuru.cz.

Mezi nejvýznamnější značky, které do Česka loni vstoupily, patří Victoria’s Secret, Popeyes, Signorvino, Rossopomodoro či Zadig & Voltaire, uvedla Cushman & Wakefield.

Podle jejího vedoucího týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu Jana Kotrbáčka zůstává český trh a především Praha pro retailové značky hlavní vstupní branou do střední a východní Evropy.

Do Prahy míří další slavný americký fastfood Five Guys

Ekonomika

„Přítomnost velkého množství mezinárodních společnosti je mimo jiné výsledkem dlouhodobě rostoucí kupní síly obyvatel Česka a rozvoje obchodního prostředí, ve kterém společnosti dobře prosperují,“ podotkl.

„Velice důležitým faktorem pro vstup mezinárodních značek je pak to, že Česká republika a zvláště Praha je zároveň velmi významnou evropskou i světovou turistickou destinací,“ doplnil Kotrbáček.

Zejména v centru Prahy a významných nákupních centrech totiž turisté tvoří velice významnou část klientely, upozornil. Do Prahy tak loni zamířilo 33 značek, Brno a Ostrava uvítaly po dvou, Hatě a Hradec Králové po jedné.

V letošním roce se podle Kotrbáčka pro trh v ČR chystají zejména nové a dominantnější koncepty značek, které už zde působí.

„Předpokládáme i příchody nových značek, z nichž nyní mohu zmínit například chystané otevření Five Guys, dalšího fastfoodového řetězce v centru Prahy,“ dodal.

Nejvíce rozruchu vzbudily Victoria’s Secret a Popeyes

Českým trhem loni podle Cushman & Wakefield doslova otřásla především dvě jména, a to americká značka spodního prádla Victoria’s Secret, která v květnu otevřela svou první zdejší prodejnu v pražském nákupním centru Westfield Chodov, a americká síť rychlého občerstvení Popeyes, která má od počátku listopadu provozovnu na pražském Václavském náměstí.

Návrat českého průmyslu k předcovidovému růstu potrvá, míní statistici

Ekonomika

„V pražském Mánesu se otevřela velmi populární Aperol Spritz Terrace, v Manifesto Market koncept Holy Pasta, v ulici Na Příkopě čajovna The Alley, v nákupních centrech pak italské koncepty Rossopomodoro (Palladium) či Signorvino (Westfield Chodov),“ uvedla poradenská firma.

Segment luxusního zboží rozšířila italská značka zimního oblečení MooRER v pražské Maiselově ulici a francouzská módní značka Zadig & Voltaire v Široké ulici.

„Světoznámá obuvní značka Jimmy Choo se po roční absenci plnohodnotné maloobchodní prodejny přesunula na adresu Pařížská 21,“ uvedla společnost Cushman & Wakefield.

Jmenovala i příchod značek Bottega Prosecco Bar a Natoo na pražské letiště a hlavní nádraží.

Prodejce potravin Billa začal otevírat maloformátové prodejny Viva Billa u čerpacích stanic, velkoobchod Makro cílí prodejnami Bonveno na návštěvníky centra Prahy a kancelářské oblasti.

Čokoládové cukrovinky Toblerone se nově prodávají ve specializované prodejně ve Fashion Arena Prague Outlet.

Carrefour se vrací do Česka. Vlastní prodejny ale mít nebude

Ekonomika

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám