Článek
Renault se v Jižní Americe pohybuje už od roku 1959. Napříč zemí má rozsáhlou síť prodejců, servisů a vlastní tři hlavní závody - v Brazílii, Argentině a v Kolumbii. Nejenže zaměstnává desítky tisíc lidí, ale patří k „top pětce“ nejprodávanějších aut Latinské Ameriky. A v neposlední řadě zná lidi i prostředí. Obchodním partnerům má tak hodně co nabídnout.
Toho by mohla využít automobilka Chery, která vstoupila na tamní trh v roce 2009. Doposud působila převážně v Brazílii, ráda by ale dále expandovala. A s tím jí má podle agentury Bloomberg pomoci právě Renault.
Mohl by jí otevřít pomyslné dveře do Kolumbie a Argentiny. Kontrakt by pro Chery znamenal přístup ke stávající tovární síti Renaultu výměnou za poskytnutí kapitálu a produktového designu.
Spekuluje se třeba o tom, že by čínská automobilka využila továrnu Renaultu v kolumbijském Envigadu k výrobě automobilů se spalovacími motory s tím, že většina produktů by nesla značku Renault a zbytek by byl prodáván jako Chery.
V továrně Renaultu v Córdobě v Argentině údajně zvažuje čínská automobilka investici do řady plug-in hybridních pick-upů, přičemž Renault by sloužil jako generální distributor vozidel. Jednání podle zahraničních médií probíhají. Je ovšem otázkou, zda skončí podpisem dohody.
Letos v únoru uzavřel Renault partnerství s jinou čínskou automobilovou společností Geely Holding. Firmy spojily síly, aby společně vyráběly a prodávaly elektroauta a hybridy s cílem produkovat vozy s nulovými nebo nízkými emisemi. Renault nabídl své zázemí v Brazílii a distribuční síť v Jižní Americe. Geely je sice na tamním trhu nováčkem, ovšem má velkou technologickou základnu.